Influencerii sunt persoane care câștigă enorm de mulți bani de pe urma materialelor publicate în spațiul public. Fie că este vorba de clipuri, fie că este vorba de anumite poze atașate unor texte, inflencerii pot ajunge să câștige sume enorme. Se pare că aceste câștiguri au atras atenția autorităților din Norvegia, care au decis noi reguli pentru aceștia.
Dacă deschizi Instagram și derulezi, probabil că nu poți merge mai mult de câteva secunde fără să vezi pe cineva pe care îl urmărești promovând un brand, indiferent dacă este vorba de o celebritate, o celebritate aspirantă sau acea fată aleatorie cu care ai mers la facultate și care a reușit cumva să devină celebru blogger de modă.
Potrivit platformei de gestionare a influenceriilor Traackr, 72 la sută dintre mărcile majore spun că dedică o parte considerabilă din bugetele lor de marketing influencerilor. Aceștia sunt oameni cu o relație puternică către un public care poate influența puternic deciziile cum ar fi obiceiurile de cumpărare. Ei cred că bloggerii de modă și instructorii de sală sunt următorul pas în publicitate. Se conectează cu oamenii mai profund decât o pagină dintr-o revistă și, prin urmare, pot influența potențialii clienți.
Spațiul de influențare, care odinioară consta în bloggeri semi-renumiți care câștigau ceva bani în plus, s-a transformat într-o carieră de bună-credință. Industria a evoluat semnificativ de-a lungul anilor, indiferent dacă influencerii trebuie să spună în mod explicit atunci când sunt plătiți, sau din creșterea cumpărării de adepți falși.
O persoană din acest spațiu aglomerat și adesea înfruntat este Joe Gagliese, unul dintre cofondatorii Viral Nation. Viral este o agenție de influenceri care se mândrește cu capacitatea de a „crea cele mai virale, captivante și orientate campanii de influențare a rețelelor sociale pentru mărci globale.”
Viral Nation lucrează cu influencerii pe care probabil îi cunoașteți, cum ar fi PewDiePie, una dintre cele mai urmărite persoane de pe YouTube, și multe alte persoane despre care probabil nu ați auzit. Prin asocierea lor cu marci importante, Gagliese și echipa sa încasează milioane de dolari prin ceea ce îți place, urmărești și cumperi.
Norvegia a adoptat o lege care vizează editarea fotografiilor, în încercarea de a aborda problemele de imagine corporală. Noua lege îi vizează pe influencerii și creatorii de conținut să dezvăluie atunci când au retușat sau au adăugat un filtru la o fotografie.
Orice fotografie în care „forma, dimensiunea sau pielea corpului a fost modificată prin retușare sau altă manipulare” trebuie marcată ca fiind editată, declară legislația. În plus față de agenții de publicitate, legea prevede, de asemenea, că vedetele și influencerii de pe rețelele de socializare trebuie să eticheteze imaginile modificate dacă sunt plătite sau beneficiază în vreun fel de postare. Noile reguli au fost adoptate copleșitor luna trecută în Parlamentul norvegian, într-un vot 72-15, relatează TheHit.
Editarea fotografiilor se transformă în „nesiguranță socială, conștiință proastă, stima de sine scăzută” și „contribuie la presiunea corpului”, a spus Ministerul Norvegian al Copiilor și Familiei. Legea își propune să pună un accent deosebit pe modul în care femeile sunt prezentate în societate și modul în care aceasta contribuie la nesiguranțe.
„Sperăm că această măsură va aduce o contribuție utilă și semnificativă la reducerea impactului negativ pe care îl are o astfel de publicitate, în special asupra copiilor și tinerilor”, a spus ministerul norvegian.
Legea, o modificare a Legii privind comercializarea din 2009, trebuie aprobată de regele Norvegiei înainte de a fi adoptată.