Pe piața românească, de ceva vreme, se dă o competiție acerbă între Kaufland și Mega Image. Primul a fost recent detronat de pe primul loc de Lidl România. Cel de-al doilea cu o vechime cosiderabilă pe piață, încearcă să e mențină în cursă. Dar, amândouă lanțurile de magazine au ceva în comun, cu toate că ar părea, cel puțin ciudat.
Mega Image, unul din cele mai vechi lanțuri de retail din România, încă din 2017, a înregistrat o cifră de afaceri de peste un miliard de euro. Până în 2019, lanțul de supermarketuri și-a atins nivelul maxim de venituri la aproximativ 1,4 miliarde de euro. În 2020, an sub efectele pandemiei, Mega Image a avut o creștere de 16% a veniturilor. Retailerul a înregistrat venituri de 6,65 miliarde lei anul trecut. De cealaltă parte, profitul a ajuns la 272,6 milioane lei, potrivit Ministerului Finanțelor din România.
Afacerea a cunoscut o creștere puternică de câțiva ani,. Compania a înregistrat venituri de 5,73 miliarde lei în 2018 și, respectiv, 4,91 miliarde lei în 2017. Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România. În acest moment are o rețea de aproape 800 de magazine la nivel național. Compania face parte din grupul Ahold Delhaize, retailer internațional activ pe trei continente.
De cealaltă parte, competitorul direct Kaufland România, a avut o evoluție de afaceri reușită. Compania a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri anuale în fiecare an din 2011. Până în 2019, vânzările Kaufland au totalizat 11,8 miliarde de lei. Cifra este dublă față de suma pe care o avea în 2011. Kaufland România și-a menținut poziția de lider în retailul local timp de șase ani consecutiv, fiind devansat anul acesta de Lidl.
Dar, indiferent de cifrele de afaceri, de angajați, Kaufland și Mega Image au un lucru în comun. Este vorba de politica încasărilor zilnice din toate magazinele deținute la nivel național. Așa cum relatam despre politica gigantului Lidl România, Kaufland și Mega Image, au o politică de transport identică.
Conform unor informații, Kaufland și Mega Image, după ce sunt verificate și strânse toate încasările, la nivel de magazin, trimit firmele de transport valutar pentru colectarea încasărilor. Acest proces se întâmplă o dată la 2-3 zile. În funcție de sumele acumulate, se pot face unul sau maxim două transporturi pe zi, din același magazin. Colectarea încasărilor este o politică general valabilă la toate marile lanțuri de magazine, atât în România, cât și în celelalte state unde sunt prezente pe piața de retail.