Grupul Schwarz a făcut o colaborare neașteptată cu Lidl și Kaufland. A înființat centre de testare rapidă în toată Germania. Cetățenii țării se pot testa deja gratuit în parcările celor două magazine, pentru a vedea dacă au fost infectați cu noul virus.
Mai multe lanțuri mari de retail intenționează să înființeze centre de testare rapidă pentru COVID-19 în toată Germania. Grupul Schwarz (Lidl, Kaufland) a anunțat în martie că va înființa „câteva sute de centre de testare” în parcările lor pentru clienții din Lidl și Kaufland, lucru pe care deja l-au dus la final.
Oferta funcționează la nivel național în cadrul Organizației testelor COVID-19, iar grupul Schwarz lucrează împreună cu furnizorul de testare Ecolog. Cu câteva luni în urmă, cel mai mare lanț de farmacii din Germania începuse deja să dea drumul primelor centre de testare rapidă din Baden-Württemberg, Brandenburg, Renania-Palatinat și Hesse.
În prezent, liderul farmaciei are ca scop înființarea a 500 de centre de testare la nivel național până la finalul lunii mai. În total, sunt anunțate cel puțin 1.000. Lanțul de farmacii dorește să își folosească eficiența în beneficiul comunității, a declarat președintele intituției, Christoph Werner. Testele rapide asigură mai multă protecție oamenilor și permit înaintarea deschiderii după blocajul din 2020, conform t.online.de.
Testul rapid din salivă pentru noul coronavirus, nu de mult autorizat pe piața europeană, a început să fie disponibil și în țara noastră în urmă cu patru luni. Rata de eficiență se apropie în mod rezonabil de cea a testului de laborator, dar depinde direct de respectarea momentului optim al recoltării și a instrucționilor de folosire.
Comparativ cu începutul pandemiei, acum există pe piață și mai multe tipuri de teste rapide din sânge. Testele rapide din secreţii nazale şi faringiene au fost autorizate ulterior celor din sânge de Agenția Națională a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale. Ele oferă un rezultat aproape sigur chiar și la două zile post-infecție.