Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, are noi informații despre drumul expres București – Târgoviște. Cătălin Drulă anunța că CNAIR a lansat licitația pentru documentația tehnică a drumului expres. Este un drum nou ce nu va trece prin localități. Va fi cu două benzi pe sens și separare la mijloc. De asemenea, noul drum va avea și noduri denivelate, asemănător cu o autostradă.
Cel mai probabil, legătura cu Bucureștiul va fi făcută cu ajutorul unui nod din viitoarea autostradă de centură Ao Nord. În momentul de față, este aproape de finalizarea licitației. Acest proiect este lansat pe noul caiet de sarcini pentru documentații tehnice, elaborat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Noul caiet de sarcini are condiții contractuale mult mai clare și echilibrate. În acest fel, nu vor mai fi probleme de pe contractele din trecut. Din contract rezultă un proiect tehnic preliminar al viitorului drum, un „preliminary design”. Proiectul va conține un nivel suficient de detaliu, cel mai important lucru este că va avea investigații geotehnice și de modelare a terenului.
„Aceasta este soluția modernă pentru anul 2021, nu dublarea la 4 benzi a drumului existent DN71 care trece pe 53% din lungime prin localități. Iar pe naționalul actual, pe DN71 vor fi făcute reparații anul acesta pentru a îmbunătăți calitatea drumului până când vom avea drumul expres” a scris pe Facebook Cătălin Drulă.
Ministrul Transporturilor a publicat și o hartă cu posibilul traseu al noului drum expres. Cu toate acestea, a precizat că imaginea are doar caracter ilustrativ. Cătălin Drulă a spus că „traseul exact al drumului va fi determinat în cadrul contractului”. Există anumite beneficii noului proiect de drum expres. Unul dintre avantaje ar fi faptul că scade timpul călătoriei. În prezent, după statistici, durează aproximativ 75 de minute, iar după construirea drumului, va dura 42 de minute. De asemenea, va crește și siguranța în trafic. În momentul de față, drumul tranzitează 15 localități, iar după finalizarea proiectului, șoferii nu vor trece prin 0 localități.
„[Lărgirea la patru benzi] este un chin și pentru locuitorii din aceste zone, și pentru șoferii care merg pe aceste drumuri. Uitați-vă la drumuri care sunt la patru benzi, spre Giurgiu de exemplu, unde sunt treceri de pietoni, unde sunt giratorii, sunt limite de viteză. Și satele respective sunt rupte în două, nu se mai poate traversa. În momentul în care dublezi dai în alte infrastructuri, ai probleme și de exproprieri, și de intrat peste oameni, și de refăcut accesuri în curți și sunt lucrări dificile care trenează și duc la nerealizarea acestor proiecte”, a mai detaliat Drulă.