În mai toate orașele aglomerate, așa cum e Bucureștiul, au apărut mijloace de transport alternative, mai puțin sau chiar deloc poluante. Unul dintre este trotineta electrica. Puși în fața acestui fenomen, unii parlamentari ar vrea o legislație mai dură, similară cu cea care se aplică autoturismelor clasice.
Deputatul UDMR, Cseke Attila, a depus la Parlament un proiect de lege care prevede o legislație mai dură pentru trotinetele electrice. În prezent, aceste mijloace de deplasare au apărut în mai multe orașe, în special cele aglomerate.
Oricine se poate deplasa cu o trotinetă electrică, fără să fie nevoit să aibă permis sau să dețină vreun act referitor la trotineta cu care se deplasează. Deputatul propune, însă, ca trotinetele electrice să fie înregistrate și înmatriculate la RAR – Registrul Auto Român.
Trotinetele ectrice vor fi inmatriculate dupa ce trec mai intai pe la RAR. Ce spune noul proiect de lege
Deputatul UDMR, Cseke Attila, a depus la Senat un proiect de lege care vizează toate vehiculele rutiere cu motor încorporat, care se deplasează cu cel mult 25 km/h. Adică sunt vizate aici atât trotinetele electrice, cât și bicicletele electrice.
Deptutul vrea modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr.78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România.
Parlamentarul vine cu exemple. El spune că în Austria, Slovacia, Germania, Malta, Croația, Polonia sau Olanda există legi care reglementează clar deplasarea cu trotinete sau biciclete electrice. Proiectul parlamentarului UDMR definește vehiculul lent dret „vehicul rutier antrenat de un motor încorporat, și care constructiv pe drum plan nu se poate deplasa cu o viteză mai mare de 25 km/h”.
Potrivit parlamentarului, vehiculele rutiere lente oferă printre altele soluții eco-friendly, precum și soluții de transport avansate cu vehicule electrice, pentru a reduce poluarea. Deputatul UDMR nu contestă utilitatea acestor mijloace de transport, dar e de părere că ar trebui reglementate.
Proiectul e depus la Senat, primul for sesizat, Camera decizională fiind Camera Deputaților.