În această perioadă, principala problemă a şoferilor din România sunt caucicurile, mulţi neştiind exact când trebuie să le înlocuiască pe cele pentru sezonul cald. Iată când trebuie să îţi schimbi, de fapt, anvelopele de iarnă şi ce temperatură trebuie să fie afară!
Sezonul rece a sosit, motiv pentru care din ce în ce mai mulţi şoferi stau la cozi pentru a înlocui caucicurile de vară şi a călători în siguranţă. Din păcate, mulţi dintre aceştia nu au habar când trebuie să schimbe, de fapt, anvelopele de iarnă. Specialiştii explică tot ce trebuie să ştii despre asta.
În primul rând, este important să menţionat că aceste cauciucuri sunt realizate special pentru a oferi performanţe la temperaturi de sub 7 grade Celsius, pe suprafeţe ude sau acoperite de zăpadă sau gheaţă.
Aşadar, nu există o dată fixă la care conducătorii auto trebuie să îşi echipeze maşina pentru sezonul rece, în ciuda zvonurilor conform cărora acest lucru ar fi obligatoriu de la 1 noiembrie,ci o temperatură la care aceştia trebuie să fie atenţi.
Potrivit Codului Rutier, “Legea cauciucurilor de iarnă” a intrat în vigoare la 1 noiembrie 2011. Este vorba despre OG 5 2011 care interzice circulaţia autovehiculelor pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acestea să fie dotate cu pneuri speciale pentru vremea rea.
Alegerea cauciucurilor de iarnă trebuie făcută urmând dimensiunile roților specificate în cartea tehnică a mașinii.
Poliția Română îi anunță pe șoferi că riscă amenzi cuprinse între 1.300 şi 2.900 de lei şi suspendarea permisului de conducere dacă nu respectă legea. Aceste pneuri pot fi identificate uşor de oamenii legii, datorită prezenţei pe laterale a literelor M şi S.
”M” reprezintă abrevierea de la cuvântul ”mud” (noroi), iar ”S” este abrevierea de la cuvântul ”snow” (zăpadă). Anvelopele “all seasons” nu fac parte, însă, din această categorie.
“”Menţionăm că din punct de vedere tehnic anvelopa “all season” nu este recomandată pentru utilizarea pe tot parcursul anului în ţări cu o climă că a României, acestea fiind destinate mai degrabă unor ţări cu o climă mai temperată”, precizează RAR.
Din păcate, mulţi dintre şoferi lasă acest aspect pe ultima sută de metri, service-urile auto şi vulcanizările fiind luate cu asalt, în fiecare an, de conducătorii care îşi dau seama că nu vor mai putea circula pe şoselele din România.