Alexandru Rafila avertizează milioane de români cu privire la pericolul care îi pândește în mijloacele de transport, acestea reprezentând un factor uriaș de răspândire a noului coronavirus. De asmenea, medicul exclude posibilitatea unei carantine pe străzi, așa cum ar fi fost luat în calcul de noul primar al Capitalei.
În urma propunerii noului primar al Capitalei s-a discutat despre posibilitatea carantinării pe zone sau străzi, în funcție de rezultatele oferite de un soft. Potrivit lui Nicușor Dan, softul ar arăta distribuția geografică a persoanelor infectate cu COVID-19, autoritățile știind astfel pe ce străzi sau în ce cartiere s-ar afla mai multe persoane infectate, luându-se măsuri în acest sens.
Contrar declarațiilor sale, reprezentantul României la OMS a explicat de ce această variantă nu este aplicabilă pentru Bucureștei, dar nici pentru alte orașe din țară.
În cadrul unei intervenții telefonice la România TV, Alexandru Rafila a dezvăluit că ar fi greu de gestionat o asemenea soluție, fiind mai degrabă o invenție.
„Mi se pare inaplicabil în Bucureşti. Nu cred că se poate face această carantinare pe străzi, pe porţiuni de stradă ş.a.m.d. Activităţile sunt foarte clare cele care sunt suspendate, şcolile sunt online, persoanele vârstnice ies destul de puţin.
O astfel de decizie ar însemna, de fapt, consemnarea la domiciliu a celor care merg la lucru, nu înţeleg cum s-ar desfăşura o astfel de operaţiune mai ales că o carantină pe străzi sau zone din Capitală este un model pe care nu l-am mai văzut aplicat în alte ţări.
Dacă luăm o decizie pentru Capitală, trebuie comunicată, asumată, dar carantina pe străzi nu am auzit niciodată de ea”, a afirmat el.
Alexandru Rafila a tras din nou un semnal de alarmă cu privire la mediul în care noul coronavirus se transmite cel mai mult. Acesta a subliniat că mijloacele de transport sunt aglomerate, iar un număr ridicat de oameni într-o încăpere mică și slab aerisită duce la această infectare în număr mare.
Medicul a revenit asupra recomandării împărțirii programului de lucru pe trei interval de timp, astfel încât să se evite aglomerațiile de la orele de vârf.
”Să fie foarte clar: problema, în București, este legată de transportul în comun! Să fie foarte clar pentru toată lumea! Transportul în comun este principalul furnizor de cazuri noi în Capitală pentru că este aglomerat.
Oamenii, la orele de vârf, nu au altă alternativă de mers, nu au cum să meargă pe jos și atunci sigur că se produce această transmitere în transportul în comun. Așa se întâmplă și la Milano, de exemplu.
Eu am sugerat un lucru, dar văd că nu s-a făcut, deși inițial s-a zis că da. Toți angajatorii ar fi trebuit să fie obligați să împartă personalul în trei ture, în trei zone de orare în care vin și pleacă de serviciu”, a zis Alexandru Rafia la România TV.