În 12 august vă relatam de o schimbare la nivel înalt în cadrul companiei Metro Cash & Carry, compania urmând să dea publicității un comunicat prin care va anunța preluarea funcției de director executiv al companiei de către domnul Adrian Ariciu, fostul CEO, Roland Ruffing, fiind în funcția respectivă de 4 ani.
METRO Cash & Carry România anunţă numirea unui nou director executiv al companiei, începând cu data de 1 octombrie 2020. Adrian Ariciu va ocupa funcţia de Chief Executive Officer (CEO), preluând atribuţiile lui Roland Ruffing, cel care s-a aflat în această poziţie executivă în ultimii patru ani. Noul lider activează în cadrul grupului german atât la nivel local, cât şi internaţional, de peste 20 de ani.
Reîntors în ţară, în octombrie 2017, Adrian Ariciu a preluat funcţia de Director Operaţiuni în cadrul METRO Cash & Carry România, înainte de a fi numit, în iulie 2018, Director Comercial al METRO Cash & Carry Rusia, cu atribuţii directe în zona de management de categorii, preţuri, marketing şi aprovizionare.
„Sunt onorat și, în același timp, bucuros de această numire în funcția de CEO al METRO Cash & Carry România. Este o responsabilitate uriașă, mai ales că trebuie să asigurăm evoluția business-ul în condiții de maximă siguranță pentru angajați și clienți deopotrivă. Este o provocare pe care am acceptat-o cu modestie, având în vedere performanțele extraordinare obținute în ultimii 4 ani de către organizația din România condusă de Roland Ruffing.
Cred cu tărie în viziunea orientată spre clienți a companiei, dar și în creșterea și progresul METRO România care pot fi obținute numai prin intermediul echipei puternice pe care o avem. De asemenea, sunt încrezător în potențialul pieței românești și în succesul modelului de comerț cu ridicata. Este nevoie de curaj pentru a consolida un model de afaceri cu tradiție într-un mediu economic modern, însă dacă prioritatea este clientul și procesele sunt creionate astfel încât să ajute și să contribuie la succesul afacerilor lor, poți aspira la titlul de campion al afacerilor independente”, a declarat Adrian Ariciu, viitorul CEO al METRO Cash & Carry România.
Doctor în economie, cu o experienţă vastă în dezvoltarea şi implementarea strategiilor de business în industria de retail şi de comerţ cu ridicată, Adrian Ariciu şi-a început cariera în METRO Cash & Carry România în martie 2000, în Departamentul Achiziţii şi Mercantizare pentru Produse Alimentare, ocupând, ulterior, mai multe funcţii de management în cadrul companiei precum şef al Departamentului Achiziţii Alimente Uscate şi şef al Departamentului de Marci Proprii.
Între 2013 şi 2017, Adrian Ariciu a făcut parte din organizaţia METRO Cash & Carry Ucraina, unde a avut o contribuţie decisivă la transformarea modelului de business în comerţ cu ridicată. În septembrie 2013, a fost numit în funcţia de director al Departamentului Achiziţii Alimente Uscate în cadrul METRO Cash & Carry Ucraina, preluând ulterior, funcţia de Director de Achiziţii (Director Adjunct Managementul Ofertei) pentru că în 2015 să devină Director Comercial al METRO Cash & Carry din Ucraina.
Adrian Ariciu va prelua funcția de CEO al METRO Cash & Carry România de la 1 octombrie 2020, dupa o perioada de integrare și de transfer al responsabilităților care să asigure o tranziție optimă.
,,Faptul că un manager român de talia lui Adrian trece în fruntea operațiunilor grupului METRO Cash & Carry România este dovada că acesta stăpânește foarte bine realitățile, specificul și oportunitățile pieței din România, tendințele consumatorilor, dar și provocările mediului de afaceri. Promisiunea lui Adrian către echipa din România, <<Nici un compromis>>, îmi dă încredere că brand-ul METRO va răspunde prompt cerințelor impuse de noua paradigmă”, susține Roland Ruffing, care va prelua conducerea altor segmente de business din cadrul grupului.
METRO este liderul comerţului cu ridicata la scară mondială, cu sortimente alimentare si non-alimentare, specializată în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor si restaurantelor (HoReCa), precum și ale comercianților independenți. În întreaga lume, METRO are aproximativ 16 milioane de clienți care pot alege să facă cumpărături într-unul dintre magazinele de format mare, să comande online și să ridice produsele din magazin sau să le fie livrate.
”METRO susține competitivitatea antreprenorilor și a afacerilor proprii prin soluții digitale și contribuie astfel la diversitatea culturală în sectorul comerțului cu amănuntul și al industriei hoteliere. Sustenabilitatea este un pilon esențial al activității METRO, compania fiind lider la nivel european la capitolul durabilitate, conform Indicelui Sustenabilității Dow Jones.”, semai spune în comunicatul companiei.
Compania operează în 34 de țări și are peste 100.000 de angajați în întreaga lume. În exercițiul financiar 2018/19, METRO a generat vânzări de 27.1 miliarde EUR. În octombrie 2019, METRO AG a semnat un acord de vânzare a pachetului majoritar de acțiuni al METRO China. În septembrie 2018, METRO a inițiat procesul de cesionare a Real, lanțul de vânzare cu amănuntul de produse alimentare, cu cei 34.000 de angajați ai săi. Pentru mai multe informații, vizitați www.metroag.de