Luca de Meo, noul şef al Renault și Dacia vrea ca numărul mașinilor mici să scadă, acestea urmând a fi înlocuite cu mai multe modele compacte. Noua strategie poate afecta puternic familia Dacia. Mai multe detalii, în continuare.
Noul director general de la Renault, Luca De Meo, își va reorienta strategia de modele, de la segmentele mici la segementele mari, în special compact și compact superior. Această decizie ar putea afecta familia Dacia, întrucât toate modelele sale sunt construite pe platforme de segment B.
Noua mutare a CEO-ului Grupului Renault urmărește adaptarea produselor sale la realitatea pieței din Europa. În prezent, mașinile compacte (clasa C) reprezintă cel mai vândut segment al pieței, aici fiind incluse și SUV-urile compacte. Așa se face că mașinile subcompacte (clasa B) și-au pierdut din popularitate.
Un alt dezechilibru major a fost sesizat de Luca De Meo și anume faptul că deși la ora actuală mașinile compacte sunt la mare căutare, 70% din vânzările grupului sunt asigurate de modele subcompacte: Renault Clio, Dacia Sandero (și versiunea Renault Sandero), Renault Captur, Dacia Duster.
Totuși, din cauza prețurilor limitate, segmentul nu asigură un profit suficient de mare pentru ansamblul businessului. Recent, noul șef al Renault a spus despre Dacia că „este un miracol“ care „face bani“, însă pare-se că asta nu este suficient.
„Sunt un tip orientat spre produse, așa că primul lucru pe care trebuie să-l atac este portofoliul de produse“, a spus De Meo. „În scurt timp, a trebuit să refacem planul de produse pentru a pune banii în segmentele mai profitabile și în creștere“, a completat el.
În ceea ce privește marca românească, noua decizie ar putea duce la două scenarii: Dacia să preia misiunea de a vinde mașinile mici, în cadrul grupului, iar marca Renault să se reorienteze către segmentele superioare, sau, a doua variantă, să își extindă gama de produse către segmentele C și C+ pentru a deveni mai profitabilă.