Uniunea Europeană a adoptat joi o reformă a transportului rutier care vizează îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor profesioniști.
Această directivă a fost propusă de Comisia Europeană în luna mai 2017. Ea dat naștere unei dispute între țările din Vest în frunte cu Franța și Germania, și cele din Europa de Est (România, Ungaria, Bulgaria și Polonia), acuzate de dumping social.
Parlamentul European a adoptat joi, noi reguli care impun camioanelor să se întoarcă la centru operațional al firmei odată la opt săptămâni. Este interzis și repausul săptămânal normal în cabina camionului și o limitare a cabotajului, adică posibilitatea unui transportator să facă mai multe încărcări și descărcări într-o țara unde a ajuns în cardul unei livrări internaționale, informează AFP, conform Agerpres.
Miercuri au fost aprobate de către Parlamentul European propunerile legislative din Pachetul Mobilitate 1. Acestea au respins o serie de amendamente, de fiecare dată cu o largă majoritate. Un pachet „care afectează mediul , transporturile și reconstrucția economiei UE după pandemie”, a apreciat ministrul polonez al Infrastructurii, Andrzej Adamczyk, care a precizat că autoritățile de la Varșovia vor sesiza Curtea de Justiție a UE.
Această reformă a fost catalogată drept ,,inacceptabilă” și de Ministerul Transporturilor din Bulgaria, care a anunțat că va face recurs la Curtea de Justiție a Uniunii Europene împotriva mai multor dispoziții din regulament.
Pe de altă parte organizațiile de transport rutier din Franța, Germania și țările nordice (Danemarca, Norvegia și Suedia) au fost de acord cu adoptarea acestei reforme, la fel ca și Confederația Europeană a Sindicatelor.
În schimb, grupul CRE a denunțat regulile discriminatorii care vor scoate în evidență mai mult diviziunile dintre țările bogate și cele sărace. În același timp, CRE a atras atenția asupra impactului ecologic al obligației camioanelor de a reveni în mod regulat în țara lor de origine.