Pandemia a schimbat prețurile sejururilor pe litoralul românesc! Pentru a evita aglomerația în aeroporturi sau deplasările cu avionul, tot mai mulți români se gândesc să își petreacă vacanțele și concediile în țară. Pe cale de consecință, aceștia vor scoate mai mulți bani din buzunar decât dacă ar fi optat pentru Grecia sau Bulgaria.
Veşti proaste pentru românii care și-au plănuit vacanța la mare. Se pare că hotelierii s-au gândit să încaseze în două-trei luni cât pentru tot anul, după ce criza pandemică le-a suflat prin buzunare. Experții susțin că pentru această categorie de afaceriști a devenit o tradiție să mențină prețurile ridicate, dacă nu chiar să le arunce în aer.
„Au toate argumentele să ţină preţurile mari pe litoral. Oamenii se tem să plece la distanţă mare, şi atunci vor merge prin România, iar litoralul va fi full. Văd aşa, chiar şi la autorităţi, o tendinţă de a ţine în acest sezon românii acasă, de a ţine banii turiştilor în ţară. Şi decizia de ridicare a restricţiilor de zbor a fost amânată…
În plus, mai este şi chestiunea tichetelor de vacanţă a căror valabilitate a fost prelungită în timpul stării de urgenţă. Acestea pot fi utilizate numai în România.
Repet, preţurile nu se vor diminua. Mai ales că hotelierii vor spune că, din cauza condiţiilor de distanţare socială, pot vinde mai puţine locuri. Un alt argument al lor va fi şi faptul că sunt obligaţi să facă o serie de investiţii legate de păstrarea igienei în hoteluri. Numai că uită că acelaşi lucru îl fac şi hotelierii din Bulgaria sau Grecia“, a declarat Ioan Băsea, expert în turism şi proprietar al agenţiei de turism croaziere.net.
De vină nu ar fi cel care cere, ci cel care acceptă, este de părere sociologul Gelu Duminică, care atrage atenția asupra faptului că hotelierii de pe litoral și-au dezvoltat un model de business care să îi ajute să își recupereze pierderile, astfel că încearcă să obțină în cateva luni, cât ar fi trebuit într-un an.
„Hotelierii fac un fel de haiducie, dar trebuie spus că nu-i de vină şi nici prost cel care cere. Prost este cel care dă! Aşa că, de ce ar micşora hotelierii tarifele dacă oricum au un grad mare de ocupare? Şi clienţi se găsesc“, a punctat sociologul, conform adevarul.ro.