Imediat după instituirea stării de urgență în România, MAI a clarificat că documentele expirate ale românilor rămân valabile până la finalul stării de urgență. În urmă cu două zile, președintele Klaus Iohannis a anunțat că, din 15 mai, intrăm în stare de alertă. Noua treaptă pe care pășim va avea ecou și în ceea ce privește birocrația.
Conform Ordonanței militare nr. 3/2020, documentele eliberate de autoritățile publice care expiră pe perioada stării de urgență, pot fi preschimbate în termen de 90 de zile de la terminarea acesteia. Cum țara noastră va fi ieșită din starea de urgență în seara zilei de 14 mai 2020, înseamnă că cei ale căror documente au expirat trebuie să le reînnoiască până pe 12 august 2020.
Potrivit avocatnet.ro, tot până la data de 12 august trebuie preschimbate și o serie de documente eliberate cetățenilor străini, cum ar fi:
Președintele Klaus Iohannis a anunțat luni că nu va mai prelungi starea de urgență care va expira la finalul zilei de 14 mai, dar va instala o stare de alertă pentru pandemia de COVID-19. Din 15 mai se vor redeschide saloanele de îngrijire personală, cabinetele stomatologice și muzeele. De asemenea, tot de atunci vor fi ridicate interdicțiile pentru deplasările în interiorul localității, cu excepția celor aflate sub carantină, anume Suceava și Țăndărei.