Autoritatea de Supraveghere Financiară a publicat noile tarife de referință în baza cărora se calculează polițele obligatorii RCA. Unele tarife sunt mai mari.
Dacă ai între între 31 şi 40 de ani și deții o mașină cu o capacitate cilindrică de 1.401-1.600 centimetri cubi, ar trebui să știi că tariful de referinţă a urcat la 908 lei, după ce în a două jumătate a lui 2018, prima media era de 625 de lei, cu 13% mai redusă faţă de tariful de referinţă de 716 lei, potrivit Adevărul.
Dacă ai sub 30 de ani, tarifele sunt și mai mari: în cazul mașinilor cu o capacitate cilindrică de 1.401 -1.600 cmc, tariful de referinţă va urcă de la 1.049 lei la 1.309 lei, iar în cazul şoferilor cu vârsta de 41-50 ani, tariful de referinţă va creşte de la 712 lei la 936 lei.
Vor fi, însă, și tarife mai mici: vor fi diminuate cele pentru maşini cu capacitate cilindrică mare, de peste 2.500 cmc. Dar și aici contează vârsta pe care o ai.
Tarifele de referinţă pentru RCA au fost calculate de compania de consultanță Ernst & Young Assurance Services SRL, pe baza datelor statistice obţinute de pe piaţa de profiil.
Ar fi de precizat, însă, că în ultimele șase luni ale anului 2018, valoarea primelor medii efectiv practicate de societățile de asigurare a fost mai mică decât valoarea tarifului de referință anterior pentru majoritatea categoriilor de vehicule.
De exemplu, în cazul mașinilor cu motoare de 1401 -1600 cmc, deținute de persoane cu vârsta cuprinsă între 31-40 de ani, prima medie în piață a fost de 625 lei, cu 13% mai mică față de prima de referință anterioară (716 lei).
Pentru aceeași categorie de autovehicule, dar pentru persoane sub 30 de ani, prima medie în piață a fost de 972 lei, cu 7% mai mică decât prima de referință anterioară (1049 lei), iar pentru cei cu vârsta de 41-50 ani prima medie în piață a fost de 614 lei, cu 14% mai mică decât prima de referință anterioară (712 lei).
ASF precizează, în acest context, că e vorba doar de tarife de referință, la care companiile de asigurări se raportează atunci când calculează polițele RCA. Contează extrem de mult istoricul șoferului, dacă a avut accidente sau nu, sau vechimea mașinii. Rablele sunt mai predispuse la accidente din cauza problemelor tehnice acumulate de-a lungul timpului.