Peste 500.000 de români vor fi afectați de noua măsură impusă, ce țigări se vor interzice în țara noastră în următoarele luni? Directiva Europeană a Tutunului a luat o decizie drastică în privința produselor din tutun.
Pentru iubitorii de țigări mentolate, Directiva Europeană a Tutunului aduce o veste proastă. Acestea vor dispărea în doar câteva luni. Prin măsurile prevăzute în legislația din România, acestea nu vor mai fi disponibile pe piață. Producătorii și comercianții nu mai au voie să distribuie produsele din tutun cu mentol începând cu data de 20 mai 2020.
“Trebuie să le oferim celor 500.000 de fumători români care consumă mentol o alternativă viabilă pentru a evita migrația lor către piața neagră. Ne dorim ca glo, produsul nostru care încălzește tutunul, să fie această alternativă. Contrabandiștii nu se supun legilor, nici măcar celor europene” au declarat reprezentanții British American Tobacco.
În România există aproximativ 500.00 de consumatori ale astfel de produse, potrivit companiei British American Tobacco. Amintim că și produsele din tutun încălzit și țigările electronice sunt reglementate prin această modificare, dar nu dispun de aceleași restricții. Potrivit informațiilor din sursa de mai sus, trei țări vor își vor pierdere țigările mentolate și cu capsule. Acesta o să se găsească numai în produsele din tutun încălzit, dar și în țigările electronice.
În urma unor statistici, jumătate din români în vârstă de 15-24 de ani își aleg țigările în funcție de ambalaj. În special țigările mentolate sunt alese de către fumătorii tineri. Motivul principal pentru care se adoptă această reglementare, este de a reduce fumatului în rândul minorilor. Pe lângă efectele nocive ale produselor din tutun, experții susțin că soluțiile de marketing luate pentru vânzarea țigărilor mentolate sunt greșite, deoarece atrag tinerii prin culoarea pachetelor.
„Mentolul reduce asprimea fumului de țigară și face fumatul mai atrăgător pentru tinerii fumători”. „Peste jumătate dintre fumătorii noi fumează țigări mentolate” declară Adam Goldstein, director UNC Tobacco Intervention Programs.
BAT (British American Tobacco), liderul pieței din România cu o cotă de peste 53% avută în anul 2018, a lansat de curând glo, un produs inovator care încălzește tutunul din portofoliul companiei. Conform studiilor, peste 160.000 de români folosesc acest produs. Compania a efectuat peste 329 de studii asupra acestei noi modalității de încălzire a tutunului. Studiile arată că expunerea la substanțe nocive scade semnificativ sau complet, în urma utilizării a produsului glo.