Suntem într-o eră a vitezei și, bineînțeles, a tehnologiilor avansate, care ne permit să urmărim tot ceea ce ne place din mers. Cu toate astea, clasicul și bătrânul televizor încă mai rezistă. Dar, pentru fanii înrăiți ai acestui dispozitiv, faptul că 4 posturi de televiziune dispar din România s-ar putea să nu le fie pe plac. Citește mai departe și vezi care sunt aceste posturi.
Un televizor este un element de bază în majoritatea gospodăriilor. Dar cât de mult este folosit de fapt știai?
Timpul petrecut în fața televizorului a înregistrat o creștere în ultimii ani. Este un pic șocant să vezi cifrele în alb și negru.
Dar, dacă vă întrebați cum se compară obiceiurile de vizionare a programelor TV cu cele ale unei persoane obișnuite, s-ar putea să nu fie atât de diferite pe cât credeți.
Date statistice recente au scos în evidență faptul că o persoană se uită la televizor mai mult de 4 ore pe zi, sau 28 de ore/săptămână, sau 2 luni de vizionare TV non-stop pe an. Concluzia a fost că, într-o viață de 65 de ani, acea persoană va fi petrecut 9 ani lipită de televizor.
Dacă luăm în considerare vârsta, am putea spune că e nimic, dar nu este chiar așa. De fapt, acei 9 ani ar putea fi considerați pierduți, dacă ținem cont de calitatea programelor, explică specialiștii.
În ultimii 15 ani varietatea posturilor tv autohtone, fără a le lua în considerare pe cele străine și retransmise de cabliști, au crescut considerabil. Fie că vorbim de canale generaliste, sau de nișă, majoritatea au o ofertă pentru fiecare român.
Dar, din punct de vedere al orelor state în fața micului ecran, se pare că românii devin, ușor, ușor, campioni. Motivul este simplu, statistica arată că un român de rând pierde aproximativ 5 ore pe zi uitându-se la televizor.
Dar, se pare că din marea varietate de canale existente, conform CNA, 4 posturi de televiziune dispar din România. Citește mai departe și află care sunt acestea și de ce dispar.
Unul din grupurile media care s-a dezvolat în ultimii ani este Clever Business Transilvania, proprietarul canalelor Prima, și a altor 11 posturi.
Adrian Tomșa și-a propus prin investițiile făcute în ultmii ani să-și consolideze portofoliul prin deschiderea a noi canale, și rebrand-uirea celor deja existente.
Vezi și: Mutare de ultimă oră pe piața media din România. Celebrul comentator a devenit director
Dar, conform CNA, s-ar putea ca planurile de viitor ale Clever Media să se oprească, deoarece oficialii forului au luat decizia să blocheze licențele de emisie, astfel 4 posturi de televiziune dispar din România.
Dar, ironia este că aceste posturi nici nu au apucat să aibă emisia de lansare oficială, fiind vorba de Prima Show, Prima Wild, Prima Shop 24 și Prima Tradițional Music, care fac parte dintr-un amplu plan de dezvoltare a 8 postui tematice, printre care și Prima History și Prima Food&Travel.
Cu alte cuvinte, nu le vei mai vedea nici la Digi RCS RDS, și nici la ceilalți operatori care deja stabiliseră pre-acordurile cu Clever Media.
Află și: Apar două televiziuni noi în România. Ce vor putea vedea românii la TV din luna noiembrie
Reprezentanții grupului media spun că vor insista pe lângă reprezentanții CNA pentru relicențierea celor 4 canale, plus a celorlalte din planul de dezvoltare.
Un alt canal din portofoliul Clever Media, CinemaAsia, își pierdea licența de emisie în iunie a.c.
În cazul tutuor posturilor blocate, CNA justifică întârzierea termenelor de intrare în emisie. Spre exemplu, în cazul CinemaAsia, termenul era de 18 ianuarie 2023, proprietarul cerând o prelungire cu șase luni, termen care nu a fost onorat.