Din păcate, din ce în ce mai multe situații alarmante au apărut în stațiunile de la malul Mării Negre. Printre acestea și cea în care 15 turiști cazați la un hotel din Mamaia au ajuns de urgență la spital. Conform informațiilor, totul ar fi pornit de la un sirop servit la micul dejun.
Nu este prima dată când am aflat de probleme apărute în stațiunile de la Marea naegră, mai ales în ceea ce privesc alimentele, preparatele, și chiar băuturile servite în restaurantele hotelurilor, sau la terase.
Cel mai recent incident a avut loc la un hotel din Mamaia, unde 15 turiști au ajuns de urgență la spital. Motivul, din ceea ce se știe până la acest moment, sunt sucurile pe care le-ar fi servit în restaurantul hotelului, la micul dejun. Conform medicilor care i-au preluat, turiștii aveau simptome severe, de la vărsături, la diaree.
„Aseară am fost notificați de Serviciul de Ambulanță despre 15 cazuri de posibile toxiinfecții alimentare la un hotel din Mamaia.
Din acești pacienți, doar un copil a rămas internat, dar și acesta a fost externat în dimineața următoare. Medicul de urgență a realizat triajul la fața locului și a prescris tratamentele necesare. Echipajul nostru de control a prelevat probe de la alimente și apă, iar astăzi am prelevat probe de la personalul bucătăriei.
Vreau să menționez că hotelul servește doar micul dejun. Ancheta este în curs de desfășurare și așteptăm rezultatele”, a precizat directorul DSP Constanța.
După preluarea pacienților, au fost sesizate și organele de control ale ANPC, precum și inspectorii de la DSP, care au demarat mai multe controale amănunțite pe marginea acestui caz.
Din comunicatele celor două instituții reiese că incidentul s-ar fi produs ca urmare a folosirii unui anume sirop, folosit la prepararea sucurilor.
Din primele analize, spune DSP, respectivul sirop ar fi fost păstrat la o temperatură de peste 20 de grade, în condițiile în care afară sunt temperaturi de peste 35 de grade.
Din păcate, ca urmare a proastei gestionări a situației, 15 persoane au ajuns cu probleme. În acest context, așa cum era de așteptat, ANPC a decis să amendeze operatorul comercial cu o amendă contravențională de 15.000 de lei.
Pe de altă parte, pentru a trece la un mod corect de gestionare a lucrurilor, s-a decis și închiderea temporară a zonei de restaurant, până la remedierea problemelor.
Pe lângă asta, în urma controalelor s-au mai descoperit nereguli și la un număpr de șase camere din respectivul hotel, precum și la locul de joacă amenajat pentru cei mici.