17 nov. 2025 | 13:56

Stellantis recheamă mașini în service a treia oară: Motoarele hibride Jeep 4xe riscă defecte majore

AUTO
Share
Stellantis recheamă mașini în service a treia oară: Motoarele hibride Jeep 4xe riscă defecte majore
Jeep 4xe cu probleme / Foto: Jeep

Stellantis a intrat din nou sub presiune după ce a confirmat un al treilea recall dedicat modelelor hibride Jeep, la mai puțin de o lună de la precedentele campanii de service.

Producătorul a constatat că peste 113.000 de SUV-uri hibride Wrangler și Grand Cherokee ar putea avea motoare contaminate cu nisip rezultat din procesul de turnare, problemă care poate duce la avarii grave, scrie Carscoops.

Noua campanie ridică semne de întrebare asupra fiabilității versiunilor 4xe, extrem de populare în Statele Unite, unde Wrangler-ul hibrid a fost cel mai vândut model plug-in timp de doi ani consecutivi.

Motoarele de 2.0 litri pot ceda din cauza contaminării cu nisip

Acest recall afectează 76.019 unități Jeep Wrangler 4xe din anii model 2024–2025 și 36.840 unități Grand Cherokee 4xe fabricate între 2023 și 2025.

Ambele modele sunt echipate cu motorul pe benzină de 2,0 litri produs în Mexic, unde Jeep a identificat posibila prezență de particule de nisip rămase din procesul de turnare a componentelor interne.

Potrivit documentației transmise autorităților, aceste particule abrazive pot ajunge în zone sensibile ale motorului, provocând uzură accelerată, pierdere de putere sau oprire în mers.

În cazuri extreme, pot surveni accidente sau chiar incendii. Important de menționat este că problema afectează exclusiv versiunile hibride 4xe, nu și modelele Wrangler convenționale echipate cu același bloc motor de 2,0 litri.

Situația este confirmată de multiple incidente raportate de clienți. Până la finalul lunii octombrie, Stellantis a înregistrat 36 cereri de asistență, 144 solicitări de garanție, 36 de incendii, 50 de situații în care mașinile și-au pierdut propulsia și alte 50 de rapoarte conexe. De asemenea, trei persoane au fost rănite în legătură cu această problemă, ceea ce accentuează gravitatea situației.

Soluția oficială, încă în lucru. Risc de înlocuiri masive de motoare

Compania a anunțat că proprietarii vor fi contactați începând cu 29 decembrie, însă nu există încă o soluție tehnică finală. Stellantis analizează opțiuni de remediere, inclusiv posibilitatea de a înlocui complet motoarele afectate.

O astfel de măsură ar putea reprezenta una dintre cele mai costisitoare operațiuni desfășurate de Jeep în ultimii ani. Situații similare au fost întâlnite anterior la alți producători, precum Toyota, care a fost nevoită să schimbe motoare întregi din cauza unor contaminări interne apărute în timpul fabricației.

Acest nou recall vine după două campanii majore derulate recent. La începutul lunii, Jeep a avertizat peste 320.000 de posesori de Wrangler și Grand Cherokee 4xe să își parcheze vehiculele în exterior, departe de clădiri sau alte mașini, din cauza unui risc de incendiu cauzat de bateriile furnizate de Samsung SDI.

În plus, Jeep a mai rechemat aproape 25.000 de unități Wrangler 4xe la sfârșitul lunii octombrie, după ce o actualizare software transmisă over-the-air a provocat erori în sistemul hibrid, în unele cazuri ducând la pierderea funcției de deplasare.