20 iun. 2025 | 10:46

Lada Azimut, noul SUV al rușilor care aduce a Dacia Duster, dar îi lipsește o funcție de bază

AUTO
Share
Lada Azimut, noul SUV al rușilor care aduce a Dacia Duster, dar îi lipsește o funcție de bază
Noul SUV rusesc / Foto: Carscoops

AvtoVAZ a prezentat prototipul SUV-ului Lada Azimut, un model cu garda la sol ridicată și dotări moderne, dar fără opțiune de tracțiune integrală.

Constructorul rus AvtoVAZ a dezvăluit oficial Lada Azimut, un SUV compact aflat încă în faza de pre-producție.

Un SUV ambițios, dar cu limitări tehnice evidente

Dimensiunile exacte nu au fost încă comunicate, însă producătorul a precizat că designul și detaliile tehnice ar putea suferi modificări înainte de începerea producției de serie, programată peste aproximativ un an, scrie Carscoops.

Cu toate acestea, o caracteristică esențială a fost confirmată pentru această mașină: garda la sol de 208 mm, considerabilă pentru segmentul său.

Modelul Azimut a fost dezvoltat în ultimii trei ani, având la bază o platformă derivată din cea a berlinei Lada Vesta. Inginerii ruși au adus însă modificări importante, în special la nivelul suspensiei spate, care este complet diferită față de cea a Vestei.

Designul exterior al noului SUV propune o abordare robustă, cu o capotă înaltă, o grilă frontală masivă și aproape verticală, dar și cu elemente de iluminare LED care aduc aminte de modelele Kia.

Jantele de 18 inch sunt o noutate pentru Lada și sugerează o orientare mai premium decât de obicei. Clienții vor putea opta pentru plafon panoramic și geamuri față duble, ceea ce ar trebui să contribuie la o mai bună izolare fonică.

Interior digital și motoare pe benzină, dar fără 4×4

Interiorul prezentat în primele imagini pare generat digital, cu unele imperfecțiuni în redarea poziționării elementelor.

Totuși, AvtoVAZ susține că acestea reflectă direcția pe care o va urma habitaclul versiunii de serie. Bordul este complet digital, iar sistemul multimedia este dezvoltat exclusiv în Rusia, oferind acces la servicii digitale locale și un asistent virtual denumit GigaChat.

Din imaginile disponibile reiese că modelul va fi disponibil și cu transmisie automată. Gama de motorizări va include inițial două propulsoare pe benzină: un 1.6 litri cu 120 CP și un 1.8 litri cu 132 CP.

Transmisiile disponibile vor fi o cutie manuală cu 6 trepte și una automată CVT cu raport continuu variabil. În toate versiunile, tracțiunea va fi exclusiv pe puntea față, fără opțiune de tracțiune integrală.

Pentru viitor, AvtoVAZ promite o versiune mai puternică, echipată cu un motor turbo de 150 CP și transmisie automată clasică cu convertor de cuplu.

Nici această variantă nu va beneficia de tracțiune 4×4, un detaliu ce ar putea limita atractivitatea modelului pentru clienții care caută performanțe off-road autentice.

Cel mai scump model Lada de până acum

Prețurile oficiale nu au fost anunțate, însă estimările inițiale sugerează un interval de pornire între 29.000 și 32.000 de dolari, ceea ce ar face din Azimut cel mai scump model din gama Lada, scrie, de asemenea, sursa citată.

Lansarea pe piață este prevăzută pentru anul viitor, iar succesul său va depinde, cel mai probabil, de modul în care consumatorii vor percepe echilibrul dintre designul modern și absența tracțiunii integrale, într-un segment unde aceasta din urmă este adesea considerată esențială.