Nici cearta cu Donald Trump nu l-a ajutat pe Elon Musk să crească în ochii europenilor – Vânzările Tesla continuă să o ia la vale pe bătrânul continent
Tesla înregistrează o scădere accentuată a vânzărilor în Europa, deși piața mașinilor electrice este în plină expansiune.
Tesla se confruntă, așadar, cu o problemă serioasă în Europa: vânzările companiei au scăzut semnificativ în prima parte a anului 2025, contrar tendinței generale pozitive a pieței de mașini electrice.
Tesla pierde, în continuare, din popularitate
Potrivit datelor publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în perioada ianuarie-aprilie 2025, înmatriculările de mașini electrice cu baterii (BEV) în Uniunea Europeană au crescut cu 26,4% față de aceeași perioadă din 2024. În același timp, înmatriculările Tesla au scăzut cu 46,1%, scrie publilcația Auto Blog.
Scăderea cu pricina este și mai vizibilă în luna aprilie: Tesla a înregistrat o reducere de 52,6% față de aprilie 2024, cu doar 5.475 mașini vândute.
Prin comparație, într-o lună considerată „normală” din anii anteriori, compania livra în jur de 22.000 de unități în UE.
În total, în primele patru luni ale anului 2025, Tesla a vândut 41.677 mașini în Uniunea Europeană, comparativ cu 77.314 în aceeași perioadă a anului trecut.
Scăderea nu se limitează doar la spațiul comunitar. Dacă includem și Regatul Unit, precum și statele din Asociația Europeană a Liberului Schimb (Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția), bilanțul devine și mai îngrijorător: 61.320 de unități vândute, față de 100.255 în 2024, un declin de 38,8%.
În aprilie 2025, în acest spațiu destul de extins, Tesla a vândut doar 7.261 mașini, față de 14.228 în aceeași lună a anului precedent.
Elon Musk nu are niciun motiv să spere la un viitor mai bun, arată previziunile
Analiza tendințelor indică faptul că Tesla riscă să ajungă, până la mijlocul anului, printre cele mai slab vândute cinci mărci auto din Europa, dacă acest ritm de scădere se menține.
Printre cauzele posibile se numără deteriorarea imaginii publice a CEO-ului Elon Musk, care a fost intens criticat pentru lansarea controversatei inițiative DOGE în SUA, menită să reducă cheltuielile guvernamentale. Impactul negativ asupra reputației sale pare să fi influențat și percepția consumatorilor europeni față de marca Tesla.
Pe de altă parte, producătorii europeni și asiatici de mașini electrice câștigă rapid teren, oferind modele tot mai competitive atât din punct de vedere tehnologic, cât și ca preț.
În acest context, Tesla va trebui să își regândească strategia pe piața europeană pentru a evita o pierdere și mai accentuată a cotei de piață.