24 sept. 2024 | 09:12

Volkswagen scoate din producție unul dintre cele mai vândute modele ale sale, după 40 de ani

AUTO
Volkswagen scoate din producție unul dintre cele mai vândute modele ale sale, după 40 de ani

Volkswagen a luat o decizie majoră care marchează sfârșitul unei ere pentru unul dintre cele mai populare modele de mașini din Europa. După 40 de ani de producție continuă, constructorul german oprește fabricarea modelului Polo pe continentul european. Această măsură vine pe fondul schimbărilor semnificative din industria auto, unde atenția se îndreaptă tot mai mult către vehiculele electrice mai mici și accesibile.

Modelul Polo, preferat de mulți utilizatori Volkswagen

Volkswagen a început producția modelului Polo în anul 1984, la uzina din Pamplona, Spania, iar de-a lungul decadelor a devenit unul dintre cele mai bine vândute modele din segmentul său. În total, peste 8,4 milioane de unități au fost produse în această fabrică, ceea ce face din Polo un model emblematic al constructorului german.

Cu toate acestea, în contextul tranziției globale către mobilitatea electrică, Volkswagen a decis să oprească producția acestui model pentru a se concentra pe dezvoltarea de vehicule electrice, care vor ocupa un loc tot mai important în portofoliul său în anii următori.

Strategia Volkswagen: focus pe vehicule electrice

Decizia de a opri producția modelului Polo în Europa nu a fost una ușoară, însă face parte din strategia mai largă a companiei de a se alinia cu noile tendințe din industrie. Conform publicației Electrek, Volkswagen își canalizează resursele către producerea unor vehicule electrice mai mici, care vor fi mai accesibile pentru consumatori. De altfel, compania intenționează să lanseze două noi SUV-uri electrice de mici dimensiuni, care vor fi produse tot la fabrica din Pamplona, începând din anul 2026.

Aceste modele noi vor folosi o versiune modificată a platformei MEB, o arhitectură dezvoltată de Volkswagen pentru vehiculele sale electrice. Aceeași platformă stă la baza unor modele deja consacrate, precum ID.3 și ID.4, dar și a unor vehicule din alte mărci deținute de grupul Volkswagen, cum ar fi Audi Q4 E-Tron și noul Ford Explorer electric.

Prin această tranziție, Volkswagen speră să se impună pe piața vehiculelor electrice accesibile, un segment esențial în contextul noilor reglementări de mediu și a cererii crescute pentru astfel de mașini.

Pe platforma pe care se producea Polo, se vor construi mașini electrice

Pe platforma pe care se producea Polo, se vor construi mașini electrice

Viitorul SUV electric Volkswagen: ID.2 și noul concept

Volkswagen a prezentat deja un concept al viitorului său model electric, ID.2all, care va fi unul dintre cele mai accesibile vehicule electrice din portofoliul companiei. Modelul ID.2 va avea dimensiuni similare cu Polo și este așteptat să aibă un preț de aproximativ 25.000 de euro, ceea ce îl va face o opțiune viabilă pentru o mare parte dintre consumatori.

Acest model este parte a strategiei Volkswagen de a lansa vehicule electrice care să fie accesibile nu doar din punct de vedere al prețului, dar și al performanțelor și autonomiei. Conceptul ID.2all promite să ofere o combinație de eficiență, design modern și preț competitiv, ceea ce ar putea asigura succesul acestuia pe piața europeană și nu numai.

Deși Polo va înceta să fie produs în Europa, compania își păstrează angajamentul față de piața europeană prin aceste noi modele electrice, care vor juca un rol crucial în viitorul mobilității.

Producția Volkswagen Polo continuă în Africa de Sud

Chiar dacă producția lui Polo se încheie în Europa, acest model nu va dispărea complet de pe piața auto. Volkswagen a decis să mute fabricarea acestui model la uzina sa din Kariega, Africa de Sud. Aici, Polo va continua să fie produs pentru piețele internaționale, inclusiv pentru Europa.

Acest lucru înseamnă că fanii modelului Polo din Europa vor putea în continuare să achiziționeze această mașină, chiar dacă nu va mai fi fabricată pe continent. De asemenea, producția altor modele de succes, precum Volkswagen T-Cross și Taigo, va continua la fabrica din Pamplona, Spania, ceea ce va asigura o continuitate a activităților uzinei.

Prin această mutare, Volkswagen își optimizează capacitatea de producție globală, concentrându-se pe dezvoltarea de modele electrice pe continentul european, în timp ce modele tradiționale, cum ar fi Polo, vor fi fabricate în alte regiuni ale lumii.

O moștenire puternică pentru Volkswagen Polo

Modelul Polo a fost timp de patru decenii unul dintre cele mai populare și de succes modele din gama Volkswagen, dar și din întreaga industrie auto europeană. De la lansarea sa în 1984 și până în prezent, Polo a reușit să se impună prin dimensiunile sale compacte, fiabilitatea ridicată și performanțele bune pentru segmentul său.

În 2023, conform datelor furnizate de DataForce, Volkswagen Polo a ocupat locul opt în topul celor mai bine vândute modele de clasă mică din Europa, cu peste 90.100 de unități vândute doar în primele opt luni ale anului. Această performanță remarcabilă demonstrează cât de apreciat a fost modelul Polo de-a lungul anilor, fiind un simbol al calității și inovației germane în domeniul auto.

Chiar dacă producția lui Polo se încheie în Europa, modelul va rămâne în memoria și garajele a milioane de șoferi care au apreciat fiabilitatea, confortul și eficiența acestuia. Odată cu trecerea către vehiculele electrice, Polo își va lăsa amprenta asupra unei ere trecute, în timp ce Volkswagen își construiește viitorul pe baza noilor tehnologii și tendințe de mobilitate sustenabilă.

Oprirea producției modelului Volkswagen Polo în Europa marchează un moment important în evoluția constructorului german și a întregii industrii auto. Deși acest model a fost extrem de popular timp de patru decenii, Volkswagen a decis să se orienteze către vehiculele electrice, care reprezintă viitorul mobilității. Cu toate acestea, moștenirea lui Polo va continua să fie vie, iar noua gamă de vehicule electrice promite să ofere soluții accesibile și eficiente pentru consumatorii europeni și din întreaga lume.