02 aug. 2024 | 14:12

Wizz Air suferă o lovitură puternică. Cea mai groaznică linie aeriană, confirmată printr-un studiu la scară largă

ACTUALITATE
Wizz Air suferă o lovitură puternică. Cea mai groaznică linie aeriană, confirmată printr-un studiu la scară largă

Wizz Air a fost desemnată cea mai proastă linie aeriană în ceea ce privește serviciile pentru clienți, conform unui studiu realizat de un grup de consumatori de renume. Potrivit Which?, compania aeriană low-cost a obținut cel mai scăzut scor în sondajul la care au participat aproximativ 1.000 de adulți.

Rezultatele sondajului și problemele întâmpinate de pasageri

Sondajul realizat de Which? a evaluat performanța companiilor aeriene pe baza a opt criterii de servicii pentru clienți, inclusiv ușurința de a găsi un număr de contact, timpul necesar pentru a lua legătura cu un reprezentant și eficiența în rezolvarea problemelor. Wizz Air a obținut un scor de satisfacție netă de +13, cel mai mic dintre toate companiile evaluate. Mai mult de jumătate dintre respondenți au raportat că au întâmpinat cel puțin o problemă cu serviciul pentru clienți al Wizz Air, iar o cincime dintre aceștia au menționat că nu au primit niciodată un răspuns la e-mailurile trimise.

Un alt aspect îngrijorător relevat de sondaj este faptul că unul din zece pasageri au experimentat întreruperea apelului după ce au așteptat mult timp în coadă. Acest rezultat vine în contextul în care Wizz Air a fost recent clasificată ca cea mai proastă companie aeriană în ceea ce privește întârzierile zborurilor din Marea Britanie pentru al treilea an consecutiv, conform unei analize a datelor Autorității Aviației Civile (CAA).

Reacțiile companiilor aeriene la rezultate

În ciuda rezultatelor negative, Wizz Air și alte companii aeriene afectate au contestat validitatea sondajului. Wizz Air a descris raportul ca fiind „inexact, nereprezentativ și înșelător”. Marion Geoffroy, directorul general al Wizz Air UK, a declarat că sondajul a implicat doar 68 de clienți ai Wizz Air, reprezentând mai puțin de 0.001% din baza lor de clienți din Marea Britanie, care numără 12.3 milioane de pasageri. Geoffroy a subliniat că compania a investit peste 90 de milioane de lire sterline pentru a îmbunătăți operațiunile și serviciile pentru clienți și a subliniat că rezultatele sunt printre cele mai bune din industrie.

Ryanair, clasată pe locul al doilea în sondajul Which? cu un scor de +28, a respins de asemenea rezultatele, catalogând sondajul drept „fals”. Un purtător de cuvânt al companiei a menționat că aproape 200 de milioane de pasageri vor alege să zboare cu Ryanair în acest an datorită tarifelor mai mici și grijii acordate clienților.

British Airways, care a obținut un scor de +46 și s-a clasat pe locul al treilea de la coada clasamentului, a criticat de asemenea sondajul, afirmând că nu este reprezentativ sau credibil. Compania a menționat că echipele lor lucrează non-stop pentru a sprijini clienții și că au investit în sisteme noi pentru a îmbunătăți experiența acestora.

Nevoia de îmbunătățiri și reacții oficiale

Rocio Concha, un director la Which?, a declarat că, deși pasagerii se confruntă cu tarife mai mari ca niciodată, standardele serviciilor pentru clienți ale unor companii aeriene sunt foarte slabe. Concha a subliniat necesitatea ca liniile aeriene să își îmbunătățească serviciile pentru a facilita contactul pasagerilor cu un reprezentant care să poată oferi soluții eficiente și la timp. De asemenea, a solicitat guvernului să acorde Autorității Aviației Civile (CAA) puteri mai mari, inclusiv puterea de a amenda direct companiile aeriene care nu respectă legile de protecție a consumatorilor.

În concluzie, deși Wizz Air și alte companii aeriene contestă validitatea sondajului Which?, rezultatele subliniază nevoia urgentă de îmbunătățiri semnificative în serviciile pentru clienți. Pasagerii așteaptă nu doar zboruri la prețuri accesibile, ci și o experiență de călătorie care să fie lipsită de frustrări și probleme.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele