24 iul. 2024 | 09:00

România devine o forță în Europa la un capitol important cu o singură fabrică nouă deschisă. Vom da lovitura în 2025 cu gigantul de la Oradea

ACTUALITATE
România devine o forță în Europa la un capitol important cu o singură fabrică nouă deschisă. Vom da lovitura în 2025 cu gigantul de la Oradea

România este pe cale să devină un jucător important pe piața mondială a anvelopelor, odată cu deschiderea noii fabrici Nokian Tires la Oradea. Această investiție masivă, estimată la aproximativ 650 de milioane de euro, va transforma semnificativ peisajul economic al țării și va consolida poziția României în industria de anvelope din Europa.

Impactul economic al noii fabrici Nokian Tires

În septembrie 2023, Nokian Tyres va demara oficial producția în noua fabrică de la Oradea, marcând un punct de cotitură pentru industria locală de anvelope. Capacitatea de producție anuală a acestei fabrici va fi de 6 milioane de anvelope, majoritatea destinate autoturismelor și SUV-urilor, care vor fi vândute în principal pe piața din Europa Centrală.

Pe lângă contribuția semnificativă la exporturile de anvelope ale României, care au atins 2,2 miliarde de dolari în 2022 datorită giganților precum Michelin, Pirelli și Continental, această nouă fabrică va crea aproximativ 550 de locuri de muncă. De asemenea, va fi prima fabrică de anvelope care va demara producția cu emisii zero de dioxid de carbon, subliniind angajamentul Nokian Tyres față de sustenabilitate și protecția mediului.

Poziția României pe piața mondială a anvelopelor

Cu ajutorul acestei investiții, România ar putea intra în top zece producători mondiali de anvelope începând cu 2025. În prezent, România se află pe locul 21 mondial la producția de autoturisme, potrivit OICA, și a atras numeroase investiții în producția de subansamble auto.

1-nokian

Perspectivele de dezvoltare ale industriei auto din România

Investiția Nokian Tyres la Oradea nu doar că va consolida poziția României pe piața mondială a anvelopelor, dar va avea și un impact semnificativ asupra economiei locale și naționale. Potrivit lui Szabocs Nemes, managing partner la Roland Berger România, relocarea Nokian în România reprezintă un avantaj pentru economia de export a țării și poate transforma România într-un hub de aprovizionare pentru alte țări.

Dezvoltarea industriei auto din România se datorează, în mare parte, capacității țării de a atrage producători de subansamble și de a oferi costuri de producție și transport competitive. Infrastructura este un factor esențial în această ecuație, iar alegerea Oradei pentru noua fabrică Nokian subliniază importanța accesului facil la rețelele de transport și logistică.

Oportunități și provocări pentru România

Deschiderea noii fabrici Nokian Tyres vine într-un moment în care România se confruntă cu diverse provocări economice și sociale. Cu toate acestea, investițiile majore în sectorul auto pot stimula creșterea economică, pot crea locuri de muncă și pot atrage alte investiții străine directe.

Prin urmare, România are potențialul de a deveni un jucător de top în industria globală de anvelope, iar succesul acestei inițiative va depinde de capacitatea țării de a continua să atragă investiții, de a dezvolta infrastructura necesară și de a susține politicile economice favorabile dezvoltării industriei.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele