31 mai 2024 | 07:13

Gigantul care vrea să cumpere E.ON. Ce șanse are, de fapt

ACTUALITATE
Gigantul care vrea să cumpere E.ON. Ce șanse are, de fapt

OMV Petrom, unul dintre cei mai importanți producători de petrol și gaze din România, pare să fi pus ochii pe o potențială achiziție în sectorul energiei.

Compania are în vedere negocierea cu grupul german E.ON pentru preluarea companiei de furnizare a gazelor și electricității din România. Această mișcare ar implica un portofoliu de aproximativ 3,4 milioane de consumatori.

OMV Petrom vrea să cumpere E.ON

Pentru OMV Petrom, o astfel de achiziție ar fi crucială, deoarece ar putea însemna pierderea unui client important. OMV Petrom furnizează cantități semnificative de gaze către E.ON Energie, care la rândul său le livrează consumatorilor săi.

Prin urmare, preluarea furnizării de către o altă companie ar putea afecta relația comercială a OMV Petrom și ar putea să-i diminueze veniturile.

Cu toate acestea, Romgaz, cel mai mare producător de gaze din România, ar putea să acopere o parte semnificativă din cererea de gaze, în cazul în care ar prelua E.ON Energie. Acest lucru ar putea fi un dezavantaj concurențial pentru OMV Petrom, deoarece Romgaz ar putea să devină un competitor direct pe piață.

E.ON este al doilea furnizor de gaze pentru clienții casnici, după Engie

E.ON este al doilea furnizor de gaze pentru clienții casnici, după Engie, și are o cotă de piață de aproximativ 41%. De asemenea, compania activează și pe piața energiei electrice, însă cu o cotă mai mică, de aproximativ 5%.

Compania a fost privatizată în 2005, când E.ON Ruhrgas a cumpărat un pachet de acțiuni de 30% de la statul român. Ulterior, activitatea de furnizare a fost separată de cea de distribuție, iar E.ON Energie a devenit unul dintre cei mai importanți furnizori de gaze și energie electrică din România.

În 2022, E.ON Energie a avut o cifră de afaceri de 13,7 miliarde de lei și o pierdere de 358,8 milioane de lei. Cu toate acestea, compania rămâne un jucător important pe piața energiei din România și este văzută ca un potențial obiectiv pentru achiziție de către alte companii din sector.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele