22 mai 2024 | 12:40

Bateria pe bază de sare care se încarcă în câteva secunde. Noua invenția ar putea rezolva o problemă veche de zeci de ani

ACTUALITATE
Bateria pe bază de sare care se încarcă în câteva secunde. Noua invenția ar putea rezolva o problemă veche de zeci de ani

Cercetătorii de la Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) au realizat un avans important care ar putea aborda o mare preocupare a consumatorilor care ezită să treacă la vehiculele electrice.

Conform Techopedia, echipa de la KAIST a dezvoltat o baterie pe bază de sodiu capabilă să se încarce în doar câteva secunde.

Inovația care ar aduce beneficii semnificative în industrii

Această inovație, dacă va fi adoptată pe scară largă, are potențialul de a revoluționa industria EV și de a aduce beneficii semnificative pentru umanitate și mediu.

Deși nu este necesar ca oamenii să-și încarce vehiculele electrice zilnic, mulți potențiali cumpărători sunt descurajați de timpii lungi de încărcare, așa cum este subliniat de Agenția Internațională pentru Energie și de diverse studii. Sesiunile lungi de încărcare reprezintă, de asemenea, o preocupare de siguranță, în special pentru femei.

Datele Departamentului de Energie al SUA indică faptul că, între 2020 și 2023, timpul mediu petrecut la o sesiune de încărcare rapidă plătită a fost de 42 de minute, incluzând timpul petrecut în magazinele din apropiere.

Bateria care se încarcă mai repede decât ți-ai putea închipui

Cu toate acestea, noua tehnologie a bateriei de la KAIST ar putea reduce drastic acest timp. Într-un comunicat de presă, KAIST a anunțat că a creat o baterie rapidă și cu putere mare pe bază de sodiu, utilizând un sistem hibrid de stocare a energiei.

Acest sistem încorporează materiale îmbunătățite în anodurile și catodurile bateriei, ducând la cicluri de încărcare rapidă cu caracteristicile de putere îmbunătățite ale supercondensatorilor.

Un avantaj semnificativ al bateriilor pe bază de sodiu este abundența și costul redus al sării comparativ cu litiul, care este utilizat în majoritatea bateriilor EV actuale.

Sarea este de 500 de ori mai abundentă și mult mai ieftină decât litiul, conform KAIST. Acest lucru ar putea face vehiculele electrice mai accesibile și mai ieftine, mai ales cu legislația de sprijin, cum ar fi Legea de Reducere a Inflației, care deja ajută la reducerea prețurilor EV.

Adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice ar reduce dependența de mașinile pe benzină, îmbunătățind astfel calitatea aerului și reducând afecțiuni respiratorii precum astmul, și ar ajuta la combaterea încălzirii globale prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Progresul realizat de KAIST este încă în stadiile incipiente, dar reprezintă un pas înainte semnificativ în tehnologia de stocare a energiei.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele