Schimbarea din codul rutier care ar aduce 1.000 de lei amendă pe loc. Cum ar putea fi interzis șoferilor, atunci când staționează, să țină motorul pornit
Guvernul României a anunțat că va implementa noi schimbări în Codul Rutier, cu potențialul de a interzice staționarea cu motorul pornit în țară.
Schimbări în Codul Rutier
Această modificare vine în urma unui proiect de lege care a fost deja aprobat de Senat și care ar putea avea un impact semnificativ asupra poluării în orașe și municipii.
Proiectul de lege, adoptat de Senat după depășirea termenului limită, vine ca răspuns la o inițiativă civică pentru îmbunătățirea calității aerului. Se preconizează că această schimbare va contribui la reducerea poluării atmosferice, o problemă tot mai stringentă în marile centre urbane, în special în București.
Potrivit noilor reglementări, șoferii ar urma să nu mai aibă voie să lase motoarele mașinilor pornite în timpul staționării în orașe sau municipii. Cu toate acestea, excepție vor face autospecialele cu semnale luminoase și acustice activate, care se află în misiune.
Poluarea în România
De asemenea, Uniunea Europeană (UE) a anunțat că va impune o interdicție asupra reparațiilor semnificative pentru mașinile vechi, ca parte a eforturilor de combatere a schimbărilor climatice și reducere a emisiilor de carbon. Această măsură face parte din programul „Green Deal” al UE, care își propune să reducă impactul negativ al mașinilor cu motoare cu ardere internă asupra mediului înconjurător.
Așadar, potrivit noilor reglementări propuse în cadrul pachetului „Fit for 55”, mașinile cu o vechime de peste 15 ani și cu defecțiuni majore la componente esențiale precum motorul, transmisia, frânele sau direcția nu vor mai putea fi supuse unor reparații semnificative. Aceste vehicule vor fi clasificate drept „reziduale” și vor fi retrase din uz prin casare.
Această inițiativă urmărește să reducă numărul de mașini poluante și să accelereze tranziția către vehiculele cu emisii reduse sau zero emisii. Prin introducerea conceptului de „vehicule reziduale” și interzicerea reparațiilor semnificative pentru acestea, UE își propune să creeze un cadru coerent pentru atingerea obiectivelor sale climatice.