14 mart. 2024 | 09:56

Vestea proastă pentru șoferii de mașini electrice. Ce nu vor producătorii să știi despre autonomie

ACTUALITATE
Vestea proastă pentru șoferii de mașini electrice. Ce nu vor producătorii să știi despre autonomie

Mașinile electrice sunt adesea privite ca o soluție de compromis pentru combaterea poluării și reducerea dependenței de combustibilii fosili.

Cu toate acestea, o investigație recentă realizată de publicația de specialitate What Car, citată de The Telegraph, aduce în prim-plan o realitate mai puțin plăcută: autonomia acestor vehicule este cu până la o treime mai mică decât cea anunțată oficial.

Ce se întâmplă cu mașinile electrice, de fapt

Cifrele oficiale privind autonomia mașinilor electrice sunt adesea bazate pe teste standardizate efectuate în condiții controlate de vreme caldă.

Cu toate acestea, testele realizate de What Car au arătat că în condiții reale, inclusiv la temperaturi mai scăzute, performanța acestor mașini este mult sub așteptările inițiale, promovate de marketingul companiilor producătoare.

Un aspect inovator al studiului What Car este reprezentat de modul în care au fost realizate testele.

Doisprezece mașini electrice au fost parcate afară peste noapte pentru a simula condițiile reale în care șoferii folosesc aceste vehicule.

Ulterior, acestea au fost conduse pe o distanță de aproximativ 100 de kilometri pe o pistă de testare din Bedfordshire, Marea Britanie, până când bateriile li s-au descărcat complet.

Editorul revistei, Steve Huntingford, a subliniat faptul că acest program de testare reflectă autonomia reală a mașinilor electrice în comparație cu metodele oficiale de testare.

Conform rezultatelor obținute, s-a constatat că autonomia medie a mașinilor electrice testate a fost cu 29,9% mai mică decât cifra oficială.

Un exemplu elocvent este dat de Lexus UX 300e Takumi, al cărui deficit de autonomie a fost cu peste o treime mai mic decât cifra de catalog.

Descoperirile nu mai miră pe nimeni

Edmund King, președintele AA, a confirmat că aceste descoperiri nu sunt surprinzătoare câtuși de puțin. El a subliniat faptul că autonomia vehiculelor electrice poate fi puternic influențată de stilul de condus și de condițiile meteorologice.

Desigur, testul oficial WLTP, introdus în 2017, a avut rolul să ofere rezultate consistente și comparabile între diferitele modele de mașini electrice. Cu toate acestea, devine din ce în ce mai evident că testele se desfășoară în condiții nerealiste, iar supraestimarea autonomiei este o problemă din lumea reală.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele