22 feb. 2024 | 10:00

Cum a ajuns Citroen o mașină rusească din piese chinezești. Se produce într-o uzină abandonată de la Stellantis

ACTUALITATE
Cum a ajuns Citroen o mașină rusească din piese chinezești. Se produce într-o uzină abandonată de la Stellantis

Într-o întorsătură neașteptată a evenimentelor pe piața auto mondială, brandul francez Citroen a început să fie produs în Rusia, la o uzină abandonată de grupul auto franco-italian Stellantis, folosindu-se kituri auto chinezești furnizate de Dongfeng Motor Group.

Această mișcare marchează un nou capitol în industria auto, subliniind o alianță neașteptată între Rusia și China, în contextul sancțiunilor occidentale și al relațiilor tot mai tensionate dintre Est și Vest.

Citește și: Alternativa la Dacia Spring care te uimește, în același buget. Hyundai Casper ajunge în Europa și deja face valuri, cât costă

Uzina de la Kaluga, o demonstrație a legăturii strânse dintre China și Rusia

Uzina de la Kaluga, anterior operată de Stellantis și lăsată în paragină în aprilie 2022, a fost readusă la viață prin eforturile unei companii rusești, Automotive Technologies. În decembrie 2023, aceasta a importat cel puțin 42 de kituri auto din China, cu scopul de a asambla modelele Citroen C5 Aircross. Aceste kituri, produse de Dongfeng Motor Group, marchează începutul unei noi ere pentru producția de automobile în Rusia, punând bazele unei colaborări strânse cu parteneri chinezi.

Relația dintre Stellantis și operațiunile sale din Rusia a devenit tot mai complicată în urma invaziei Ucrainei de către Federația Rusă. Grupul auto a confirmat că, la sfârșitul anului 2023, a pierdut controlul asupra entităților sale din Rusia, înregistrând pierderi de 144 de milioane de euro. Această evoluție subliniază provocările cu care se confruntă companiile occidentale care își suspendă operațiunile în Rusia, dar și dependența Moscovei de Beijing, în special în industria auto.

Citește și: Dacia senzațională care ar bate de departe BMW sau Mercedes. Manifesto, electrica pentru care nu ai avea nevoie de permis, perfectă pentru București

Sancțiunile occidentale asupra Rusiei, mai greu de aplicat decât ai crede

Renașterea producției de Citroen la Kaluga, folosind componente chinezești, ridică întrebări legate de sancțiunile occidentale și de capacitatea companiilor de a-și proteja mărcile și tehnologiile. Deși nu este clar dacă kiturile importate din China conțin componente vizate de sancțiunile occidentale, situația evidențiază complexitatea lanțurilor de aprovizionare globale și dificultatea de a menține controlul asupra mărcilor în contexte geopolitice fluctuante.

Colaborarea dintre Automotive Technologies și Dongfeng Motor Group ar putea indica începutul unei noi ere în industria auto rusă, în care producătorii se orientează către parteneri din China pentru a depăși limitările impuse de sancțiunile occidentale. Această tendință ar putea avea implicații semnificative pentru piața globală de automobile, reconfigurând alianțele tradiționale și deschizând calea către noi modele de afaceri în industria auto.

Transformarea unei uzine abandonate Stellantis într-un centru de producție pentru Citroen, utilizând kituri auto chinezești, este un exemplu clar al modului în care geopolitica și economia globală pot influența direct industria auto. Pe măsură ce relațiile dintre Est și Vest continuă să evolueze, este probabil să asistăm la și mai multe astfel de dezvoltări surprinzătoare în lumea auto.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele