19 dec. 2023 | 08:59

Prima mașină electrică cu 1000 de kilometri de autonomie, testată de chinezi. Dai pe baterii cât pe mașină

ACTUALITATE
Prima mașină electrică cu 1000 de kilometri de autonomie, testată de chinezi. Dai pe baterii cât pe mașină

Cea mai mare problemă cu mașinile electrice pare să se remedieze în curând, odată cu introducerea pe piață a autoturismelor cu propulsie verde care pot parcurge peste 1.000 de kilometri departe de priză. Un astfel de bolid tocmai a fost testat de către Nio și e dotat cu cea mai mare baterie din categoria sa.

Constructorul chinez Nio va scoate la vânzare în curând primul autoturism electric cu un acumulator de 150 kWh de tip semi-solid-state, dintre care 140kWh sunt accesibili utilizatorilor. În orice caz, vorbim de o premieră și un record în industrie, conform Car News China. Pentru a se lăuda în practică cu valoarea astronomică reflectat în autonomie, CEO-ul Nio, William Li, a condus un prototip de ET7 nu mai puțin de 1.044 de kilometri în 14 ore, pe o distanță care depășește majoritatea bolizilor cu benzină. Testul a fost transmis live pe internet. Dacă vrei să-ți exersezi cunoștințele de chineză, te poți uita mai jos la clip.

Citește și: Rabla Plus 2024, o lovitură majoră pentru românii care visau la Dacia Spring, Tesla și nu numai

Testul care arată că Nio a luat fața Tesla

Momentan este imposibil să cumperi o mașină electrică cu 1000 de kilometri de autonomie, dar se pare că prima care va ajunge pe piață este de la Nio, nu de la Tesla sau alt constructor cu multe decenii de tradiție. În orice caz, revenind la testul de mai sus, experimentul a fost realizat între -2 grade Celsius și 12 grade Celsius, valori termice reduse, dar specifice perioadei.

Cea mai mare parte a condusului s-a efectuat într-un mod semi-autonom sau Navigate-on-Pilot+, după cum l-a intitulat Nio. Viteza de deplasare a fost limitată la 90 km/h, în timp ce media a gravitat la aproximativ 83.9 kilometri pe oră. Timpul efectiv de deplasare a fost de 12,4 ore, excluzând opririle.

Citește și: Lovitura momentului pentru șoferii de mașini electrice din România. S-a terminat cu încărcarea gratuită a autoturismelor, anunțul oficial

O victorie impresionantă pentru chinezii de la Nio

”Finalizarea provocării de anduranță demonstrează puterea pachetului de baterii ultra – extins de 150 kWh”, a insistat CEO-ul Li într-o postare pe Weibo. ”Mai important decât atât este însă că toate modelele aflate la vânzare pot fi upgradate la bateriile de 150 kWh prin intermediul programului Nio de înlocuire a bateriilor”.

Deși în cel mai recent comunicat nu s-a mai insistat pe preț, anterior, leasingul la baterie a fost de 42.000 de dolari pentru 150kWh, aceeași valoare pe care constructorul o solicită pentru Nio ET5, modelul său entry-level.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele