Nu ai vrea să lucrezi la Elon Musk. Rata accidentelor la SpaceX, mai mare decât ai crede
O investigație realizată de publicația Reuters, privind condițiile nesigure de muncă la SpaceX, a descoperit că există mai bine de 600 de accidentări începând cu anul 2014, care nu au fost raportate public până acum.
Vezi și: Elon Musk are probleme: ce se întâmplă cu Tesla, de ce se plâng investitorii
Câți angajați sunt accidentați sau se îmbolnăvesc la SpaceX
Angajați actuali și foști, citați în raport, îl acuză pe CEO-ul Elon Musk de termene limită agresive și aversiune față de birocrație, susținând că obiectivul său de a duce oamenii pe Marte „cât mai repede posibil” a determinat compania să evite protocoalele adecvate.
Rata de accidentare la unele facilități SpaceX este mult mai mare decât media industrială de 0,8 accidente sau boli la 100 de lucrători, a descoperit Reuters.
La locația din Brownsville, Texas, rata de accidentare în 2022 a fost de 4,8 la 100 de lucrători.
La facilitatea de producție din Hawthorne, California, a fost de 1,8, de vreme ce în McGregor, Texas, unde compania efectuează teste cu rachete, rata de accidentare a fost de 2,7.
Vezi și: Elon Musk „dă de pământ” cu Wikipedia. Ce l-a supărat pe magnat, cum a poreclit cunoscutul site
Elon Musk, responsabil de orbire, comă și chiar moartea angajaților săi
Angajații au suferit fracturi, tăieturi, degete zdrobite, arsuri, șocuri electrice și răni grave la cap. A existat chiar și un caz de de orbire la un lucrător din Brownsville, Florentino Rios, în 2021, dar și un alt caz în care un angajat ar fi intrat în comă.
La situl SpaceX din McGregor, un lucrător numit Lonnie LeBlanc, a murit în 2014 în momentul în care vântul l-a aruncat de pe remorca unui camion încărcat fără măsuri de protecție.
Cu toate acestea, de-a lungul anilor, SpaceX a plătit doar amenzi mici ca rezultat al încălcărilor de securitate. După moartea lui LeBlanc, compania a ajuns la o înțelegere cu OSHA pentru suma de 7.000 de dolari, conform Reuters.
Reuters a vorbit cu mai bine de doisprezece angajați actuali sau foști, precum și cu alții „cu cunoștințe despre practicile de securitate SpaceX”.
Un fost manager SpaceX a declarat pentru Reuters că „angajații își gestionează singuri siguranța”, iar alții au spus că angajaților li s-a spus să nu poarte echipament de siguranță de culoare aprinsă, pentru că lui Musk nu-i place.
De asemenea, SpaceX a eșuat în mod repetat să trimită date despre accidente autorităților de reglementare pe parcursul anilor, conform Reuters.