Facebook și Instagram, cu abonament în Europa. Cât plătești din noiembrie, ce câștigi în plus
Facebook și Instagram vor fi disponibile în Europa cu abonament începând cu luna noiembrie a acestui an. Tariful va fi introdus sub presiunea Uniunii Europene și va veni cu avantajul desființării reclamelor.
Începând cu luna noiembrie a acestui an, deși nu este clară ziua în care va fi introdus abonamentul, persoanele din Uniunea Europeană, spațiul economic european și Elveția vor avea posibilitatea să folosească Facebook și Instagram cu abonament. Tariful lunar va veni cu avantajul major de a nu mai vedea reclame pe cele două platforme.
Citește și: Snapchat, pericol pentru Facebook, Instagram, TikTok: crește la peste 400 de milioane de utilizatori
Cât plătești pe Facebook și Instagram
Abonamentul lunar pentru a scăpa de reclame pe Facebook și Instagram este de 10 euro pe lună în cazul în care te abonezi prin intermediul browserul tău preferat, pe web. Nu contează dacă o faci pe desktop sau mobil. Tariful sare la 13 euro în situația în care contractezi abonamentul prin intermediul aplicațiilor de iPhone sau Android.
Ca referință, dacă nu îți este imediat evidentă explicația pentru diferența de preț de 3 euro, argumentul ține de comisioanele practicate de Apple și Google pentru toate aplicațiile descărcate din magazinele virtuale proprii. Practic, banii în plus merg la gigantul din Cupertino și cel din Mountain View, nu la Meta sau Mark Zuckerberg.
Citește și: Facebook și Instagram, cu abonament. Cât vei plăti ca să scapi de reclame
Ce câștigi de la Facebook și Instagram, pe lângă lipsa de reclame
Oficialii Meta au insistat pe faptul că toți cei care aleg să se aboneze, practica nefiind obligatorie, vor câștiga faptul că datele lor personale și comportamentul online nu vor mai fi folosite sub nicio formă în scopuri comerciale.
La momentul de față, abonamentul va acoperi toate conturile pe care le ai interconectate în spatele ID-ului tău de Facebook sau Instagram din Accounts Center. Începând cu 1 martie 2024, vei fi nevoit să plătești 6 euro în plus pe web sau 8 euro în plus prin intermediul aplicațiilor de iOS și Android pentru fiecare cont interconectat în scopul de a avea o experiență fără reclame.
Varianta gratuită de Facebook și Instagram nu pleacă nicăieri, niciodată. Meta a insistat pe faptul că ”va continua să ofere oamenilor acces gratuit la produse și servicii personalizate, indiferent de venitul acestora”. Abonamentul detaliat mai sus va fi introdus pentru ca gigantul să se conformeze cu Digital Markets Act și General Data Protection Regulation (GDPR).