24 oct. 2023 | 16:04

Alertă pentru utilizatorii Booking. Cum s-ar putea trezi fără bani în conturile bancare

ACTUALITATE
Alertă pentru utilizatorii Booking. Cum s-ar putea trezi fără bani în conturile bancare

Site-ul Booking ar fi fost atacat de hackeri, astfel că utilizatorii acestuia s-ar putea trezi fără bani în conturile bancare, dacă se lasă păcăliți de infractorii cibernetici.

Cum se pot feri utilizatorii Booking de plasa întinsă de hackeri

Călătorii care folosesc site-ul pentru cazări Booking.com au fost avertizați să nu se lase păcăliți de e-mailurile înșelătoare care le cer să confirme plata pentru hotel, după ce sistemul de e-mail al Booking a fost spart.

În ultimele săptămâni, mai multe persoane au declarat că au primit e-mailuri frauduloase din sistemul Booking.com, conform de The Guardian.

În fiecare caz, clientul s-a cazat sau urma să se cazeze la un hotel pe care îl rezervase cu ajutorul Booking.com. E-mailul, trimis de la noreply@booking.com, pretindea că sejurul lor ar putea fi anulat dacă nu-și dau detaliile cardului bancar printr-un link încorporat.

E-mailurile frauduloase precizau că cei care nu reușesc să facă acest lucru în termen de patru sau 12 ore vor avea rezervările anulate. Notificări ale e-mailului au apărut și în aplicația companiei de pe telefoanele mobile.

Reacția reprezentanților Booking

Pe de altă parte, Booking.com a negat cu tărie că sistemul său a fost piratat și, în schimb, a pus mesajele pe seama unor breșe în sistemele de e-mail ale hotelurilor sale partenere.

Însă, reprezentanții hotelurilor afectate susțin că acest lucru nu ar fi putut avea legătură cu ei. De altfel, pe hub-ul partenerilor Booking.com – un site de informații pentru operatorii care folosesc site-ul – hotelierii s-au plâns de această problemă.

„Booking.com susține că cineva a obținut datele noastre de autentificare, dar acest lucru nu este posibil, deoarece avem autentificare cu doi factori și nu am primit niciun SMS.

Deci cineva s-a logat în contul nostru, de pe un calculator nou, dar nu am primit nici codul SMS și nici e-mailul Booking.com – nouă logare în contul dumneavoastră”, s-au plâns reprezentanții Hotelului de Colegio.

Ce a povestit o victimă a hackerilor

O femeie care a căzut victimă a hackerilor prin intermediul Booking a povestit că a sunat la call center pentru a raporta problema și că personalul i-a spus că era imposibil să se fi întâmplat așa ceva.

„Am fost făcută să mă simt ca și cum aș fi fost isterică – centrul de apeluri a refuzat să creadă că escrocii au trimis un e-mail folosind sistemul Booking.com.

Dar, după două zile, am primit în cele din urmă un mesaj de la hotel, tot prin intermediul Booking.com, în care mi se spunea că sistemul fusese spart, că știa despre acest lucru, dar că nu le spunea clienților săi.

Mi s-a spus să iau legătura cu banca mea. În cele din urmă am primit rambursare de la bancă, dar numai după ce am petrecut patru ore la telefon și mi s-a înlocuit cardul în mod digital. Să spun că sunt nemulțumită este puțin spus.”, a povestit ea.

Alți utilizatori au acuzat Booking că ascunde piratarea în loc să-și avertizeze clienții. Aceasta nu este prima astfel de acuzație la adresa site-ului.

Luna trecută, site-ul Booking a fost acuzat că a lăsat mulți operatori hotelieri și alți parteneri din toată lumea cu o pagubă de mii de euro timp de luni întregi, dând vina pe o „problemă tehnică” pentru lipsa plăților.

Varianta Booking

Reprezentanții Booking au spus pentru The Guardian că asigurarea faptului că platforma este sigură și de încredere pentru partenerii și clienții săi este „prioritatea sa principală”.

„Unii dintre partenerii noștri de cazare au fost, din păcate, ținta unor tactici de phishing foarte convingătoare și sofisticate, care i-au încurajat să dea click pe link-uri sau să descarce atașamente din afara sistemului nostru,

care au permis încărcarea de malware pe mașinile lor și, în unele cazuri, au dus la accesul neautorizat la contul lor Booking.com. Acești escroci încearcă apoi să se dea drept partener pentru a solicita plata de la clienți în afara politicii din confirmarea rezervării.

Deși nici sistemele backend, nici infrastructura Booking.com nu au fost încălcate în vreun fel, suntem foarte conștienți de implicațiile unor astfel de înșelăciuni comise de terți rău intenționați pentru afacerea noastră, pentru partenerii noștri de cazare și pentru clienții noștri, care pot cădea victime ale escrocilor profesioniști.

În cazul în care un client are îndoieli cu privire la un mesaj de plată, îl încurajăm să verifice politica de plată a cazării, care este ușor de găsit pe pagina de anunț a proprietății, sau să contacteze echipa noastră de servicii pentru clienți, care este disponibilă non-stop.

De asemenea, vom contacta direct clienții în aceste cazuri pentru a ne asigura că sunt susținuți pe deplin.”, au transmis reprezentanții site-ului.