Tesla recheamă în service peste 50 de mii de vehicule: producătorul american are probleme și cu vânzările
Autoritatea de reglementare auto din SUA a declarat că Tesla va rechema 54.676 de vehicule Model X fabricate între 2021-2023, deoarece controlerul vehiculului este probabil să nu detecteze lichidul de frână scăzut și să nu afișeze o lumină de avertizare.
Rechemare uriașă
Tesla a lansat gratuit o actualizare software over-the-air (OTA), pentru a remedia problema, a declarat Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA).
Producătorul de vehicule electrice nu are cunoștință de accidente, răni sau decese care ar putea fi legate de această afecțiune începând cu 10 octombrie, a adăugat autoritatea de reglementare.
Tesla nu a răspuns imediat la solicitarea jurnaliștilor Reuters.
Citește și Polestar vrea să lupte cu Tesla: Ce strategie vor să pună în practică
În august, NHTSA a deschis o investigație asupra a 280.000 de vehicule noi Tesla Model 3 și Model Y din cauza rapoartelor privind pierderea controlului direcției și a servodirecției.
Probleme cu vânzările
Vânzările globale au scăzut față de trimestrul precedent, probabil că marjele de profit au scăzut din cauza reducerilor de prețuri, iar pickup-ul Cybertruck nu a reușit să se lanseze până la sfârșitul lunii septembrie, așa cum era prognozat la începutul anului de CEO-ul Elon Musk, au spus analiștii.
În lunile următoare ar putea apărea știri mai bune, iar analiștii vor asculta cu atenție comentariile lui Musk cu privire la apelul pentru câștiguri după închiderea pieței. Pe lângă o actualizare privind lansarea Cybertruck, Tesla ar putea clarifica când va sosi sedanul Model 3 împrospătat în S.U.A.
Dar utilizarea controversată de către producătorul de vehicule electrice a reducerilor de preț pentru a atinge obiectivele de vânzări va fi un punct cheie al câștigurilor din trimestrul al treilea, având în vedere impactul său asupra profitabilității și valorii mărcii, potrivit analiștilor din industrie. Unii, cum ar fi partenerul manager Deepwater Asset Management, Gene Munster, văd reducerile ca fiind utile, în timp ce alții avertizează asupra daunelor pe termen lung.
Citește și După Tesla și alte nume din industrie reduc prețurile: Cât costă acum un Smart #1 Pro
„Este clar că Elon încearcă să mențină vânzările prin utilizarea reducerilor de preț, dar acesta este un medicament periculos care provoacă adesea dependență pentru mărcile care îl folosesc”, a declarat Karl Brauer, analist executiv la iSeeCars, pentru Automotive News. „Conducătorii de automobile din SUA au o istorie urâtă cu stimulente și este ironic că încă o altă marcă din SUA le cade în capcană”.
Brauer a spus că producătorii de vehicule electrice se confruntă cu saturarea pieței din cauza unui val de vehicule noi.
„Nici și Tesla nu poate scăpa de aceste realități, deoarece prețurile și vânzările s-au confirmat deja, iar marjele de profit se vor reflecta probabil când sunt anunțate în această săptămână”, a spus el.
Marjă în scădere
Din cauza reducerilor de prețuri, Morgan Stanley a prognozat o scădere a marjei brute auto Tesla la 17,5% în al treilea trimestru, de la 18,1% în al doilea și 19% în primul, a spus banca într-o notă de cercetare săptămâna trecută.
La nivel global, Tesla a raportat 435.059 de vânzări în trimestrul iulie-septembrie din gama sa Model 3, Model Y, Model X și Model S, o scădere de 6,7% față de al doilea trimestru. Pentru a-și îndeplini obiectivul global de 1,8 milioane de vânzări pentru 2023, producătorul de vehicule electrice ar trebui să livreze un record de 475.926 de vehicule în al patrulea trimestru.
Citește și Tesla se concentrează pe reduceri: Ce strategie a adoptat producătorul american
Tesla a spus că timpul de oprire a fabricii din al treilea trimestru a redus producția de vehicule.
„Prețurile au fost ajustate și au arătat o revenire în trimestrul martie, așa că cred că sunt bune acum”, a declarat Munster pentru CNBC sâmbătă. „Dar nu cred că trebuie să mai scadă prețurile pentru a ajunge la acele 1,8 milioane”.