Adevărul din spatele materialelor folosite pentru tapițeria scaunelor de tren sau autobuz. Te va face să fii mai atent unde te așezi
Probabil că ai observat, până acum, modelele stridente ale tapițeriei scaunelor din mijloacele de transport în comun, fie că vorbim despre trenuri, autobuze, altele.
Cele mai multe dintre ele arată dezgustător, altele vibrant, cu modele oarecum desprinse din sfera haoticului. Te-ai întrebat vreodată de ce se aleg asemenea materiale și nu unele mai simple?
De ce sunt modelele tapițeriei scaunelor atât de încărcate, de fapt
Modelele folosite pentru scaunele trenurilor și autobuzelor variază în întreaga lume, la fel și funcțiile acestora, de altfel, însă toate au, într-o oarecare măsură, ceva în comun.
Unele descriu funcționalitatea scaunului, cum ar fi în cazul locurilor prioritare rezervate persoanelor în vârstă, femeilor însărcinate, rănite sau cu handicap.
Alteori, le amintesc oamenilor unde se află, în ce oraș, țară, regiune, etc.
Naveta zilnică poate fi dificilă pentru țesături, însă. Gândește-te numai cam câți oameni se vor așeza zilnic pe un singur scaun.
Din acest motiv, cel din urmă, scaunele trebuie să fie tapițate cu modele aglomerate care să „acopere” murdăria, fie că vorbim despre resturi de mâncare, mizeria de pe hainele cuiva sau chiar scurgerile lichide de tot felul.
Vezi și: Premieră în Galați. A fost prezentat un autobuz alimentat cu hidrogen. Cât timp va rămâne în oraș
Materialul folosit, deloc întâmplător
Poate ai observat, de asemenea, că țesătura folosită pentru scaunele din autobuze și trenuri nu este ca cea pe care ai găsi-o pe o canapea, iar acest lucru se reduce și la un design intenționat.
Proiectul Celebrating Britain’s Transport Textile a pătruns în lumea accidentată a mochetei, devenind, în timp, materialul favorit al transportului public.
„Mocheta a fost aleasă pentru transportul în comun din două motive. În primul rând, pentru că este rezistentă la uzură și este durabilă.
În al doilea rând, pentru că culoarea și modelele sale maschează semne de murdărie, uzură. În plus, această mochetă avea avantajul de a fi ușor și ieftin de produs în masă”, au declarat reprezentanții proiectului menționat anterior.
Așa că data viitoare când îți trece prin minte că auobuzul este, poate, puțin cam încărcat, din punct de vedere al modelului, dar și coloristic, poate că n-ar fi rău să-ți amintești inclusiv de motivele din spate – fapt care, la drept vorbind, te-ar putea face să nu mai mergi niciodată cu un tren sau un autobuz.