05 sept. 2023 | 13:25

Renault atacă anul 2024 cu un model nou: Când apare și cât costă Scenic E-Tech

ACTUALITATE
Renault atacă anul 2024 cu un model nou: Când apare și cât costă Scenic E-Tech

Renault Scenic E-Tech din 2024 oferă producătorului auto trei participanți în acest segment, al doilea ca mărime din Europa.

Renault a lansat primul său SUV compact complet electric cu Scenic E-Tech, oferind o autonomie de peste 620 km cu două baterii și două variante de motor.

Scenic E-Tech, care își va face debutul la Salonul auto de la München din 2023, va ajunge pe piață la începutul anului viitor.

Acesta va oferi Renault trei oferte distincte în segmentul SUV-urilor compacte, alăturându-se noului Austral, un SUV cu stil tradițional care l-a înlocuit pe Kadjar, și Arkana, un design în stil coupe care a fost un best-seller-surpriză.

Acesta va fi construit pe platforma Renault-Nissan Alliance CMF-EV, care stă la baza unui model frate de la Nissan, SUV-ul Ariya, precum și hatchback-ul compact Renault Megane E-Tech.

Renault merge pe dimensiuni mijlocii

Scenic este cea de-a cincea lansare de dimensiuni compacte sau mijlocii majore pentru Renault din 2021. CEO-ul Luca de Meo împinge vânzările de vehicule mai mari, cu o marjă mai mare, în detrimentul mașinilor mici, unde Renault a deținut o poziție de lider în detrimentul marjelor de profit.

Plăcuța de identificare Scenic a fost folosită de mai bine de 25 de ani ca variantă de minivan a lui Megane. Alături de Espace – acum un SUV mediu cu șapte locuri bazat pe Austral – Renault a repoziționat Scenic ca SUV.

Stellantis a găsit succes cu o tactică similară pentru Peugeot 3008 și 5008, odinioară monovolume care sunt acum SUV-uri.

Principalele puncte de stil ale modelului Scenic E-Tech au fost dezvăluite în 2022 în conceptul Scenic Vision. Similar cu Megane E-Tech, suprafețele largi sunt evidențiate de detalii de înaltă tehnologie, asemănătoare bijuteriei.

Scenic E-Tech are un ampatament de 2780 mm, care este cu 100 mm mai lung decât Megane E-Tech. Lungimea totală este de 4470 mm, cu 40 mm mai scurtă decât Australul (și relativ scurtă pentru segment), dar cu 260 mm mai lungă decât Megane. Similar cu Megane, Scenic are surplome scurte față și spate, despre care Renault spune că subliniază robustețea și atletismul designului, la fel ca și pasajele roților evazate.

Detaliile aerodinamice includ mânerele ușilor îndreptate, roți de 20 de inchi cu inserții care reduc suprafața și bare de acoperiș cu profil redus.

În interior, interfața de utilizare a șoferului este OpenR Link de la Renault, care aranjează două ecrane în formă de L răsturnată, orientate către șofer, un ecran de instrumente de 12 inchi măsurat în diagonală și un ecran de infotainment vertical de 12 inchi.

scenic interior

Sisteme noi

Sistemul Multi-Sense de la Renault, care permite ajustarea experienței utilizatorului (UX) și a interfeței om-mașină (HMI) pune accentul pe personalizare, inclusiv un mod de conducere „Personal” care permite micro-ajustări pentru suspensie, frânare regenerativă și setări de accelerație. Alte moduri includ Sport, Eco și Confort. Alte opțiuni de personalizare includ iluminarea interioară și afișajele de bord.

O caracteristică cheie de confort este acoperișul din sticlă Solarbay, care poate comuta între opac și transparent pe segmente. Renault spune că este primul producător auto care utilizează sistemul, care a fost dezvoltat împreună cu furnizorul de sticlă Saint-Gobain. O tehnologie numită cristal lichid dispersat cu polimer întunecă segmentele la cerere, folosind un câmp electric pentru a muta moleculele.

Sunt disponibile patru setări Solarbay: complet transparent, complet opac și jumătate transparent/opac față sau spate și invers. Renault spune că trapa ocupă mai puțin spațiu la cap decât una glisantă și economisește energie care ar fi necesară pentru încălzirea sau răcirea cabinei.

Vor fi oferite două baterii, una cu 60 de kilowați-oră și o autonomie de peste 420 km, iar alta cu 87 kWh și o autonomie de peste 620 km.

Sunt disponibile două motoare electrice, unul cu 125 kilowați (170 CP), cu o viteză maximă de 150 km/h și un timp de 0-100 km/h de 9,3 secunde; și unul cu 160 kW (220 CP), cu o viteză maximă de 170 km/h și un timp de 0-100 km/h de 8,4 secunde.

Renault spune că densitatea de energie a bateriilor este cu 6% mai mare decât la Megane E-Tech, folosind chimia nichel-mangan-cobalt a LG Chem.

Odată cu precondiționarea bateriei la temperatura ideală de 25 de grade Celsius, Renault spune că se pot adăuga 50 kWh în 30 de minute la o rată de încărcare maximă de 150 kW. Asta echivalează cu două ore de condus pe autostradă la 130 km/h, spune Renault.

Segmentul SUV-urilor compacte, al doilea ca mărime din Europa, rămâne dominat de modelele bazate pe ardere internă. Până în iulie, Volkswagen Tiguan a condus segmentul, cu 98.446 vânzări conform cifrelor Dataforce. Hyundai Tucson a fost al doilea cu 86.058 vânzări. Nici Renault Austral, nici Arkana nu au fost în top 10.

Scenic este primul model complet electric din segment de la un mare producător auto european. Vehiculele electrice actuale din segment includ MG Marvel R, BYD Atto 3 și Mazda MX-30.

Lansările cheie de vehicule electrice din segment până în 2024 includ Ford Explorer, Peugeot 3008, Skoda Elroq, Opel Grandland, Cupra Tavascan și, eventual, un înlocuitor de SUV pentru Nissan Leaf.