15 aug. 2023 | 11:09

Lovitură grea pentru Mark Zuckerberg: Threads a murit, la doar o lună de la lansare. De ce au plecat oamenii de pe platformă

ACTUALITATE
Lovitură grea pentru Mark Zuckerberg: Threads a murit, la doar o lună de la lansare. De ce au plecat oamenii de pe platformă

A trecut doar o lună de când Meta a lansat aplicația sa legată de Instagram, numită Threads, care să concureze Twitter-ul. Într-o lună, timpul pe care utilizatorii l-au petrecut pe aplicație a scăzut semnificativ. Acum, două firme separate de analiză a datelor spun că numărul utilizatorilor care se autentifică în fiecare zi în aplicație a stagnat la doar o lună după lansare.

Scădere impresionantă a utilizatorilor Threads

Similarweb, o platformă de inteligență digitală, și-a împărtășit datele cu Gizmodo, arătând că numărul utilizatorilor activi zilnic ai aplicației Threads a rămas în jurul valorii de 49 de milioane doar două zile după lansare.

Până pe 1 august, acest număr a scăzut drastic la puțin peste 9,6 milioane. De asemenea, angajamentul utilizatorilor a scăzut semnificativ față de începutul existenței lui Threads.

Datele Similarweb arată că timpul petrecut pe aplicație în toate piețele disponibile a atins un vârf pe 6 iulie, la aproximativ 14 minute pe zi, dar acest timp s-a redus la doar 2,3 minute până pe 1 august.

David Carr, un manager senior de insight-uri la compania de analiză, a spus că timpul de angajament, bazat doar pe datele utilizatorilor din SUA, a fost ușor mai favorabil pentru Threads, dar nu foarte mult. Aplicația a atins un maxim de 20 de minute, dar acum rămâne stabilă în jurul valorii de 3 minute pentru utilizatorii din SUA.

Numărul utilizatorilor activi a scăzut cu 82%

Numărul utilizatorilor activi zilnic pe Threads a scăzut cu 82% de la lansarea aplicației pe 5 iulie până la 31 iulie. Conform Sensor Tower, aplicația a avut în jur de 44 de milioane de utilizatori activi zilnic în momentul său maxim, pe măsură ce tot mai mulți oameni căutau o alternativă reală la Twitter.

La sfârșitul lunii, numărul vizitatorilor era în jurul valorii de 8 milioane. Compania a declarat că numărul utilizatorilor activi zilnic scade cu aproximativ 1% în fiecare zi. Datele de la Sensor Tower au menționat, de asemenea, că angajamentul a scăzut la doar 2,9 minute pe zi, comparativ cu 19 minute la începutul lunii iulie.

În timpul celor 15 minute de faimă, Threads a fost promovată ca platforma cu cea mai rapidă creștere din istoria aplicațiilor, atingând 100 de milioane de înregistrări de utilizatori în mai puțin de o săptămână de la lansare.

Threads a fost mult mai de succes decât anticipa inițial Meta, așa că o scădere bruscă și drastică a numărului total de utilizatori era probabil anticipată.