Mașinile încărcate de tehnologie, un stres pentru șoferi: funcțiile ”deștepte” care ar trebui să dispară
Mașinile încărcate de tehnologie se dovedesc a fi un stres pentru șoferi. Unele dintre funcțiile ”deștepte” ar trebui să dispară, întrucât tot mai mulți proprietari de automobile sunt complet dezinteresați de acestea.
Funcțiile ce ar trebui să dispară
Într-o perioadă în care companiile auto adaugă tot mai multă tehnologie pe produsele lor, din ce în ce mai mulți șoferi se satură de sistemele de infotainment ale automobilelor. Doar 56% dintre proprietari preferă să folosească sistemul încorporat al vehiculului lor pentru a reda audio, în scădere de la 70% în 2020.
Conform studiului, mai puțin de jumătate dintre proprietari au declarat că le place să folosească comenzile mașinii lor pentru navigație, recunoaștere vocală sau pentru a efectua apeluri telefonice.
Studiul APEAL (Automotive Performance, Execution and Layout) realizat de compania JD Power a arătat că satisfacția generală a proprietarilor de mașini este de 845 pe o scară de 1.000 de puncte, în scădere cu două puncte față de acum un an și cu trei puncte față de anul 2021.
În premieră în istoria de 28 de ani a acestui studiu, firma de cercetare a consumatorilor a înregistrat o scădere timp de trei ani la rând în ceea ce privește satisfacția proprietarilor de mașini.
Ce preferă să folosească proprietarii de mașini
Cei mai mulți proprietari de mașini preferă să folosească sistemele de oglindire a smartphone-urilor, precum Apple CarPlay și Android Auto, care s-au dovedit a fi foarte populare de-a lungul timpului.
Și, într-adevăr, au existat și alte sondaje care indică faptul că oamenii preferă să interacționeze cu aplicațiile mobile de pe telefonul lor decât cu cele instalate de compania care le-a fabricat mașina.
Totodată, studiul arată că oamenii sunt mai dispuși să folosească sistemele de operare din mașină dacă acestea sunt dezvoltate de Google și nu de producătorul auto. JD Power a observat că modelele care au Android Automotive cu sistemul de operare al Google Automotive, AAOS, obțin un scor mai mare la categoria infotainment decât cele care nu au niciun fel de AAOS.
Studiul APEAL 2023 din Statele Unite ale Americii se bazează pe răspunsurile a 84.555 de proprietari de mașini noi din acest an care au fost chestionați după 90 de zile de deținere a mașinii. Studiul a fost realizat în perioada februarie – mai 2023, pe baza vehiculelor înmatriculate din noiembrie 2022 până în februarie 2023.