25 iul. 2023 | 11:48

Cea mai nouă lovitură pentru buzunarul românilor vine de la YouTube: doar asta nu se mai scumpise

TEHNOLOGIE, ȘTIINȚĂ & DIGITAL
Share
Cea mai nouă lovitură pentru buzunarul românilor vine de la YouTube: doar asta nu se mai scumpise

Având în vedere numărul agresiv de reclame pe care ți li servește YouTube în momentul în care nu plătești abonament la serviciile sale, nu ar trebui să vină ca o surpriză numărul masiv de abonați. Din păcate, în contextul inflației galopante și a scăderii puterii de cumpărare, până și serviciile online devin semnificativ mai inaccesibile.

În România, YouTube oferă mai multe variante de abonare. YouTube Premium Student costă 15 lei pe lună, YouTube Music costă 22 de lei, YouTube Premium sare la 26 de lei pe lună, iar abonamentul pentru întreaga familie sare la 39 de lei. Cu toate acestea, în funcție de dispozitivul de pe care se efectuează abonarea, poți plăti semnificativ mai mult. În cazul meu, de exemplu, plătesc 53 de lei pentru abonamentul de familie din cauza faptului că m-am abonat de pe iPhone, iar Google pasează integral sarcina comisionului de 30% pentru achiziții din Apple AppStore în sarcina clientului. Indiferent de varianta prin care te-ai abonat, prețurile vor crește semnificativ.

Cât costă YouTube Premium, după scumpire

YouTube se pregătește să introducă un val masiv de majorări a tarifelor în fiecare colț al mapamondului, dar începe cu Statele Unite ale Americii. Vorbim în medie de scumpiri de aproximativ doi dolari sau zece lei.

Astfel, YouTube Premium va sări în SUA la 14 dolari pe lună, conform paginii de abonare a serviciului. Este important de reținut că un comunicat pe marginea acestui subiect nu a fost încă făcut public. În prezent, plătești doar 12 dolari pentru aceeași listă de beneficii. Abonamentul anual sare și el cu 20 de dolari, până la 140 de dolari.

Dacă te interesează numai partea audio a ecuației, plătești 11 dolari pentru YouTube Music, în loc de 10 în prezent. Deși pare o lovitură masivă pentru utilizatori și ai crede că s-ar reflecta în migrarea utilizatorilor la concurență, de fapt, YouTube a intrat târziu în hora scumpirilor, după Amazon Music, Spotify, Apple Music și Tidal. Rămâne să vedem cât va dura să vedem majorări substanțiale de preț și în România. Este posibil să fie vorba chiar și de doar câteva săptămâni.