17 iul. 2023 | 09:46

LIDL, Kaufland și Carrefour au dat cărțile pe față, toți românii trebuie să știe. Ce se întâmplă în magazinele giganților

ACTUALITATE
LIDL, Kaufland și Carrefour au dat cărțile pe față, toți românii trebuie să știe. Ce se întâmplă în magazinele giganților

Când vine vorba de cumpărături, românii au devenit dependenți de o mână de lanțuri de magazine din occident. Lidl, Kaufland, Penny, Profi, Carrefour, Auchan sau Mega Image văd majoritatea banilor de la cumpărătorii din România. Doar așa se justifică încasările fabuloase ale giganților.

În timp ce 2022 va rămâne în istorie ca un an copleșit de inflație galopantă și majorări fabuloase de prețuri, era inevitabil să nu avem niște câștigători din această ecuație, o mână de companii care au profitat enorm de pe urma situației din piață. Așa se justifică faptul că Lidl, Kaufland, Carrefour și ceilalți retailer autohtoni au avut cel mai bun an din privința profitului din momentul în care au intrat pe piața din România și până în prezent.

Lidl, Kaufland și Carrefour au făcut legea în România

Marile lanțuri de hypermarketuri și supermarketuri din România au încheiat 2022 cu nu mai puțin de 14 miliarde de lei în conturi, valoare care se traduce printr-o creștere medie anuală de 17% comparativ cu 2021. În privința profiturilor nete, nu mai puțin de 7 din cele 11 rețele de magazine active în țara noastră s-au bucurat de creșteri absolut șocante, media fiind de plus 43%, după cum se arată în rapoartele Ministerului de Finanțe. Ca referință, vorbim de o creștere a profitului de la 2,2 miliarde de lei în 2021 la 3,15 miliarde de lei în 2022.

Lidl s-au bucurat de o creștere a profitului de 43% în 2022, de la 737 de milioane de lei la peste un miliard de lei. Cel mai aparent absurd salt a fost înregistrat de DM – drogerie markt, egal cu 195%. Selgros s-a bucurat de o creștere a profitului de 57%.

În cazul Kaufland, încasările au crescut cu 15%, dar profitul a rămas relativ constant, în jurul valorii de 880 de milioane de lei. Profitul net al Carrefour pentru 2022 a fost de 330 de milioane de lei, în timp ce Mega Image a sărit de la 107 milioane de lei până aproape de 140 de milioane.

La final, merită avut în vedere că Lidl, Kaufland și Carrefour au împreună jumătate din cifra de afaceri cumulată a celor 11 jucători din piața de retail din România, aproximativ 49,26 miliarde de lei din totalul de 99,7 miliarde.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele