10 iul. 2023 | 19:41

Ziua din care mâncarea se ieftinește în Lidl, Kaufland, Mega și Auchan. S-au înțeles, atunci să mergi la cumpărături

TEHNOLOGIE, ȘTIINȚĂ & DIGITAL
Share
Ziua din care mâncarea se ieftinește în Lidl, Kaufland, Mega și Auchan. S-au înțeles, atunci să mergi la cumpărături

După cum știm deja, la nivel național se pregătește intrarea în vigoare a unei măsuri menite să ne ajute să depășim mai ușor dificultățile economice cauzate de inflația agresivă. Mâncarea urmează să se ieftinească în marile magazine din țară, cum ar fi Lidl, Kaufland, Mega și Auchan. Acum știm și momentul în care acest eveniment va avea loc.

Este vorba despre luna august, deci e doar o chestiune de timp scurt până când românii noștri vor putea merge la magazin să se bucure de prețuri mai mici la produsele alimentare de bază, fără de care niciunul nu putem supraviețui.

Anunțul a fost făcut de însuși ministrul Economiei, Radu Oprea, ce le promite românilor că mai au puțin de așteptat până când vor resimți o diminuare a poverii costului coșului zilnic.

Finalul verii ne duce, se pare, o relaxare din perspectivă financiară și sperăm că scăderile de preț vor fi considerabile și vor putea ajuta familiile de la noi din țară să se descurce mai bine cu banii în această perioadă delicată pentru toată lumea.

S-au înțeles toți, de acum e sigur că prețurile scad la lapte, carne, ouă. Iată de când

„Economia de piaţă a dat naştere la inegalităţi foarte mari în ultima perioadă de timp, inclusiv din perspectiva raportului de forţă pe piaţă pe care îl au diversele companii (…) Prin dialog la nivelul primului ministru am reuşit să introducem acea prevedere în legislaţie pentru scăderea adaosurilor comerciale pentru produsele de bază. Eu sunt convins că vom vedea, începând cu luna august, scăderi de preţuri la aceste produse, ceea ce arată că, printr-un dialog normal între stat şi actori din piaţă, lucrul acesta se poate face (…)

Putem echilibra poziţiile, dacă am învăţa să ne asociem, dacă şi poziţia furnizorilor de produse agroalimentare ar fi una puternică, care ar putea negocia de pe o poziţie la fel de solidă cu partea de retaileri. Din păcate, în România asocierea încă mai are o tară a trecutului de până în 1989, iar în ultima vreme, glumesc spunând, dar poate că e desprinsă din realitate această glumă, că prima întrebare pe care ne-o punem când vrem să ne asociem mai multe persoane nu este ce câştigăm împreună, ci prima întrebare în România este: ‘Cine e şeful?’ şi atunci asocierea nu există. Ar trebui să trecem de acest lucru, să învăţăm să ne asociem, pentru a putea să avem o poziţie echilibrată în competiţia cu marii actori”, a spus oficialul guvernamental.