Aston Martin atacă supremația Ferrari: cât de puternic este modelul DB12
Aston Martin îl provoacă pe Ferrari Roma cu un puternic DB12.
Aston Martin a oferit noii sale mașini sport DB12 un stil mai robust, mai multă putere și o tehnologie îmbunătățită a șasiului pentru a crea o diferență mai mare de preț față de coupe-ul DB11 pe care îl înlocuiește.
DB12 folosește o versiune reproiectată a AMG-Mercedes V-8 de 4,0 litri, twin-turbo de la DB11, dar cu puterea crescută la 670 CP de la 527 CP, reducând timpul de accelerație de la 0 la 100 km/h la 3,4 secunde de la 3,9 secunde, a spus Aston Martin.
Actualizările fac din DB12 un rival direct cu Ferrari Roma, care folosește și un V-8 turbocompresor montat în față. DB12 are mai mulți cai putere decât Roma de 611 CP.
De asemenea, DB12 va concura mai puțin direct cu mașini precum Porsche 911 și Bentley Continental GT.
DB12 este o „mașină remarcabilă care afirmă poziția Aston Martin ca lider în performanță, dinamică, inginerie și tehnologie”, a declarat Roberto Fedeli, director de tehnologie Aston Martin, într-un comunicat. „Rezultatul este mai multă putere și performanță decât rivalii săi”.
Se preconizează că DB12 va costa aproximativ 184.000 de lire sterline (229.000 de dolari) pe piața sa de origine din Marea Britanie, cu 12% mai mult decât DB11, care are un preț de la 164.000 de lire sterline.
Președintele Aston Martin, Lawrence Stroll, a declarat anterior că toate viitoarele Aston Martin vor avea o marjă brută (venituri minus costul de construire) de 40%, în timp ce încearcă să readucă brandul la o profitabilitate durabilă.
Schimbare de strategie
Aston Martin a obținut o marjă brută totală de 34% în primul trimestru, în care a pierdut 74,2 milioane de lire sterline (92,7 milioane de dolari).
Marca a spus că prețul său mediu pe mașină vândută a fost de 213.000 de lire sterline pentru trimestrul respectiv, în creștere față de 201.000 de lire sterline pentru 2022, arată cifrele companiei.
Noul DB12 începe gama cu o categorie mai mare decât modelul de ieșire, cu puterea de ieșire eclipsând-o pe cea a V-12 DB11.
DB12 va fi disponibil și cu o versiune Volante cu vârf deschis la preț mai mare, a spus Aston Martin.
Aston Martin descrie noul model ca fiind un „super tourer” pentru a indica faptul că performanța sa este peste cea a unui GT sau Grand Tourer, denumire aplicată în mod tradițional mașinilor sport cu motor din față, inclusiv celor de la Aston Martin.
Tehnologia suplimentară pentru DB12 pentru a susține afirmația super tourer include un diferențial electronic, sau e-diff, în spate, prima dată când Aston Martin a montat unul pe mașinile sale sport cu motorul din față.
E-diff-ul îmbunătățește semnificativ capacitățile mașinii la viraje în toate condițiile, a spus compania, datorită capacității sale de a controla electronic cuplul dintre fiecare roată spate condusă.
De asemenea, ajută la manevrabilitate un nou sistem electronic de control al stabilității cu patru moduri predefinite pentru a interveni mai bine atunci când roțile alunecă, „permițând totodată șoferului să obțină tot ce este mai bun de la mașină”, a spus Aston.
DB12 vine și cu ceea ce Aston Martin spune că este un sistem electronic de servodirecție „excepțional de precis și direct” (EPAS) și noi amortizoare adaptive.
Exterior musculos, interior digital
Exteriorul mașinii primește un fizic mai musculos pentru a semnifica puterea suplimentară, a spus Aston Martin.
Grila este mai lată și mai adâncă decât DB11, iar roțile sunt împinse mai departe pentru a-i oferi o poziție mai largă pe șosea.
Platforma este aceeași structură din aluminiu lipit, dar a fost făcută cu șapte procente mai rigidă cu mai multe contravântuiri, a spus compania.
Interiorul a fost reproiectat pentru a include un nou ecran tactil central, precum și un ecran conectat în fața șoferului.
Aston Martin a spus că noul sistem de infotainment a fost proiectat pentru prima dată în interior și include navigație prin satelit cu cartografiere „vizualizare prin satelit” și trafic în timp real furnizat printr-un SIM încorporat.
Producătorul auto nu a făcut publice detalii despre sistemele de asistență la conducere ale lui DB 12.
Proprietarii vor putea descărca o aplicație care face legătura cu mașina pentru a afișa informații precum datele de călătorie și pentru a permite proprietarului să deblocheze mașina de la distanță.
Primele livrări ale mașinii vor începe în toamnă.
Lansările de mașini care înlocuiesc atât mașina sport Vantage cu motor frontal, cât și coupe-ul de performanță DBS vor urma în următoarele 12 luni, a spus Aston.