11 mai 2023 | 11:26

Alpine A290 Beta, conceptul care redefinește mașinile electrice: ce aduce nou

ACTUALITATE
Alpine A290 Beta, conceptul care redefinește mașinile electrice: ce aduce nou

Conceptul aproape de producție se bazează pe viitorul Renault 5, dar cu un șasiu special reglat, mai multă putere și o caroserie puternic modificată.

Alpine a dezvăluit conceptul A290 Beta „hot hatch” mic înainte de lansarea în 2024 ca model de producție, în timp ce marca Renault Group construiește o gamă completă și planuri de expansiune internațională.

A290 Beta este un mic hatchback complet electric bazat pe viitorul Renault 5, dar cu un șasiu special reglat, mai multă putere și o caroserie puternic modificată, precum și un interior cu tematică de cursă.

Versiunea de producție va fi lansată în a doua jumătate a anului 2024, au spus oficialii Alpine. În aceeași măsură ca Renault 5 și un viitor Nissan Micra, acesta se va baza pe platforma Renault-Nissan Alliance CMF-B EV; va fi construit în Douai, nordul Franței.

Alpine A290 Beta spate

Specificații

A290 Beta are 4050 mm lungime, 1850 mm lățime și 1480 mm înălțime, aceeași lungime ca un Renault Clio, dar cu 50 mm mai lat și cu 40 mm mai mare. Renault nu a lansat dimensiuni pentru Renault 5.

Piața hot hatch-urilor se bucură de o revigorare de la electrificarea completă, deoarece producătorilor de automobile le este din ce în ce mai dificil să omologeze motoare mici pe benzină de mare putere.

Concurența pentru A290 va veni probabil de la următoarea generație Mini complet electric, versiunea Abarth a lui Fiat New 500 și viitorul Urban Rebel de la marca Cupra a Grupului Volkswagen.

A290 Beta, orientat spre performanță, are două motoare electrice, precum și un buton „apăsați pentru a trece” care permite o explozie de putere de 10 secunde, similar mașinilor de curse de Formula 1.

Renault și-a redenumit echipele de Formula 1 și de curse de anduranță Alpine, un efort de „victorie duminică, vinde luni” pentru a valorifica expunerea din seria internațională care atrage milioane de fani.

Butonul „push to pass” va fi o caracteristică a viitoarelor modele de producție Alpine. Acesta va fi reglementat pentru a se asigura că este utilizat numai în condiții de siguranță, spune Alpine
Renault a spus că versiunea de producție a lui A290 ar putea avea o compoziție chimică a bateriei diferită de cea a lui Renault 5, dar oficialii nu au confirmat la o avanpremieră din aprilie dacă bateriile de înaltă performanță ar putea veni de la Verkor, un startup care ar completa alte livrări de baterii. de la LG Chem și AESC Envision.

Caracteristicile de design exterior sunt axate pe maximizarea aerodinamicii, au spus designerii Alpine, inclusiv două prize mari de aer în grila frontală, conducte de aer înaintea roților din față și oglinzi laterale „plutitoare”.

Alpine A290 Beta lateral

Alte caracteristici

Alte caracteristici ale mașinii de prezentare includ un parbriz care se extinde în capotă, roți de 20 de inci cu un model pătrat – și care vor apărea pe versiunea de producție – și anvelope Michelin special construite, cu litere albe în relief.

Aranjamentul farurilor din față amintește de A110 original, cu lumini de mers în interiorul farurilor, în timp ce stopurile verticale sunt o referință la mașina de curse de anduranță A470.

Silueta exterioară a lui A290 Beta este de aproximativ „85 la sută” din versiunile de producție, spune Alpine, dar interiorul cu trei locuri este mai conceptual. Șoferul stă în centru, în fața unui volan în stil de curse, cu doi pasageri ușor în spate pe oricare dintre acestea. Scaunele sunt carcase de curse din fibră de carbon; protecția vine de la praguri înalte ale ușii și o cușcă de rulare.

Volanul integrează o serie de funcții, inclusiv butonul de apăsare pentru trecere, selectarea modului de conducere și ABS reglabil.

Renault nu a lansat specificații tehnice pentru Alpine A290 Beta sau versiunile de producție, dar acestea vor avea suspensie spate multilink, livrare a puterii cu vectori de cuplu și frâne cu disc Brembo cu patru pistoane.

A290 va face parte din ceea ce CEO-ul Laurent Rossi numește un „garaj de vis”, cu un viitor SUV compact numit GT și înlocuitorul actualului coupe sport A110. Planurile de viitor pentru brand includ un SUV mediu și mare, precum și extinderea în America de Nord.

Alpine a adoptat o convenție de denumire care va debuta cu A290, cu „2” semnificând segmentul B (mic), iar „90” reprezintă un vehicul „stil de viață”, spre deosebire de o mașină sport sau de curse. „Beta” din numele mașinii de prezentare înseamnă un model de pre-serie, similar versiunilor de software pentru computer.

CEO-ul Grupului Renault, Luca de Meo, a declarat că marca ar putea vinde aproximativ 150.000 de vehicule pe an până în 2030. Ca parte a acestui efort, își crește rețeaua de puncte de vânzare la 300 de puncte de vânzare de la 140 și se pare că ia în considerare un parteneriat cu AutoNation în SUA.