02 mai 2023 | 21:02

Visul de mii de ani al romanilor devine realitate: țara care construiește cel mai lung pod suspendat din lume

ACTUALITATE
Visul de mii de ani al romanilor devine realitate: țara care construiește cel mai lung pod suspendat din lume

Vechii romani visau la un pod uriaș peste strâmtoarea Messina, iar italienii ar putea fi cei care îl vor realiza, după milenii de așteptare.

În Italia există o vorbă similară celei românești „când vor zbura porcii”, respectiv „când podul spre Messina va fi terminat”. Ei bine, nu știm când vor apărea și modificările genetice care să confere abilități de pasă porcilor noștri, însă italienii spun că vor realiza măreața construcție.

Este vorba despre legarea continentului de Sicilia peste strâmtoarea Messina, printr-un pod imens, care ar urma să fie cel mai lung pod suspendat din lume. Este, fără îndoială, unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură din toate timpurile!

E unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură rutieră din toate timpurile! Îl vom vedea cu ochii noștri

Pentru a-ți da seama de măreția planului, trebuie să știi că dacă ar fi construit, podul peste Strâmtoarea Messina s-ar întinde pe două mile (3,2 kilometri).

De-a lungul timpului, ideea a prins fel și fel de forme, notează presa internațională, dar de data aceasta situația pare să fie mai clară decât oricând, și se pare că avem șansa să vedem cu ochii noștri, în sfârșit, înfăptuindu-se. Totul se datorează unor modificări legislative proaspăt operate de actuala putere guvernamentală de la cârma Italiei.

„Acum, proiectul masiv de inginerie ar putea fi realizat, datorită unui decret adoptat de guvernul Giorgia Meloni luna trecută, după ce ministrul Transporturilor Matteo Salvini a reînviat un plan lansat ultima dată când Silvio Berlusconi era prim-ministru.

În 2006, oferta pentru construirea podului a fost atribuită unui consorțiu condus de firma italiană Salini Impregilo, numită acum WeBuild. Când guvernul lui Berlusconi a căzut în acel an, planurile de construire a podului s-au prăbușit împreună cu guvernul său, după ce următorul premier, Romano Prodi, a considerat că este o risipă de bani și un risc pentru mediu”, conform CNN.

Conform celor declarate pe această temă de către ministrul Matteo Salvini, „cei care au câștigat licitația din 2006 sunt cei care cel mai probabil vor continua cu versiunea finală a proiectului”.