26 apr. 2023 | 12:25

România are autostrăzi, pe hârtie: de ce sunt folosite pe post de ”muzeu”

ACTUALITATE
România are autostrăzi, pe hârtie: de ce sunt folosite pe post de ”muzeu”

România reușește o nouă „performanță”.

„Atingem 1000 km în ~75 de zile, dar cu un muzeu?! „Marinul”, unul din partenerii noștri, a filmat joi, 20.04.2023, mini-lotul Nușfalău-Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania: https://youtu.be/_6dheowJfi8. Hartă interactivă: https://bit.ly/3IZwYLw”, anunță Asociația Pro Infrastructura.

„Este perfect fezabil ca în aproximativ 75 de zile turcii de la Nurol să fie pregătiți pentru inaugurarea celor 13,55 kilometri dacă se vor mobiliza foarte bine cu finisajele: asfalt, parapete, marcaje, garduri protecție. Atenție: contractul a avut termen de finalizare februarie 2023, fiind semnat în 30.09.2020 pe 6 luni proiectare și 18 de execuție. Ordinul de începere a fost emis în 01.02.2021 și proiectul tehnic a fost avizat în august 2021. CNAIR nu a anunțat dacă a acordat antreprenorului extensii de timp”, continuă sursa citată.

Un contract uriaș

„Cu siguranță rămân mărunțișuri de terminat în afara părții carosabile până spre sfârșitul verii, dar circulația poate fi deschisă la final de iunie sau cel târziu început de iulie DACĂ și CNAIR își va face URGENT treaba și va rezolva birocrația necesară pentru execuția soluției provizorii de conectare cu DN19B lângă Porț, la sud de Suplacu de Barcău.

Altfel, putem ajunge în situația penibilă de a atinge 1000 kilometri de autostradă și drum expres… cu un muzeu! Adică un tronson bun de circulat care nu poate fi folosit de șoferi deoarece nu are conexiune cu infrastructura existentă. În prezent, România are în exploatare aproape 955 km de autostradă și alți aproape 40 km de drum expres veritabil”, anunță Asociația Pro Infrastructura.

Contractul de 80 de milioane de euro cu Nurol a fost semnat în septembrie 2020, iar ordinul de începere a fost semnat în februarie 2021 cu termene de 6 luni proiectare și 18 luni execuție.

Pe acest lot turcii de la Nurol realizează un nod rutier la Nușfalău, 7 pasaje, 5 poduri și o parcare de scurtă durată. Pentru deschiderea traficului e nevoie, însă, de o descărcare provizorie la capătul dinspre Suplacul de Barcău (la Porț).