31 mart. 2023 | 10:12

Cele mai populare canale de YouTube în România, cu rele și cu bune, prezentate cu ocazia aniversării de 10 ani

ACTUALITATE
Cele mai populare canale de YouTube în România, cu rele și cu bune, prezentate cu ocazia aniversării de 10 ani

YouTube a împlinit 10 ani în România. Cu această ocazie, a organizat un eveniment, aseară, unde a prezentat cele mai populare canale și alte statistici.

​​Acum 10 ani, în primăvara lui 2013, Google lansa versiunea pentru România a YouTube. A depășit peste 12 milioane de utilizatori români adulți care se uită la videoclipuri, potrivit datelor Google.

Cele mai populare canale, așa cum au fost anunțate de Google și YouTube România:

  • Primul canal la un milion de abonați: Cat Music
  • Primul creator ajuns la un milion de abonați: Mikey Hash
  • Primul canal românesc la zece milioane de abonați: LooLoo Kids, care acum are 53,2 milioane de abonați
  • Cel mai popular artist din România pe YouTube la nivel global: INNA
  • Cel mai popular artist pe YouTube în România – Andra
  • Cel mai urmărit creator de content din România, la nivel internațional: LooLoo Kids
  • Cel mai urmărit creator de conținut generalist în România – Selly
  • Cele mai mari canale educative: Atenție, cad mere; Zaiafet; Doza de cultură
  • Cele mai mari canale culinare: Jamila; Gina Bradea; Mihaela Pop
  • Cele mai mari canale de gaming: Iulitmx; Maxinfinite; iRaphahell
  • Cele mai mari canale de podcast: Mihai Bobonete (Da, Bravo! By Mihai Bobonete); Mihai Morar (Fain & Simplu cu Mihai Morar); Cătălin Măruță (Acasă La Măruță)

YouTube România în cifre

  • Mai mult de 12 milioane de români cu vârsta de peste 18 ani se uită la video-uri pe YouTube
  • 5,5 mil. de români se uită la video-uri de pe YouTube pe ecranul televizorului
  • Peste 8.000 de canale din România au peste 10.000 de abonați
  • Peste 1.600 de canale din România au peste 100.000 de abonați
  • Există mai mult de 150 de canale din România cu peste un milion de abonați

Un studiu comandat de Google și realizat de compania Ipsos arată că marea majoritatea a românilor (98%) găsesc pe YouTube conținut de calitate. Potrivit respondenților, conținut de calitate este cel relevant la nivel personal și care îi ajută să învețe ceva nou.