În ultima decadă de timp, cinci oameni, printre care se afla şi un copil, au murit loviți de tramvaiul numărul 41, din Capitală.
Reamintim că, începând cu anul 2022, tramvaiul 41 a fost modernizat și, astfel, transformat în metrou ușor. Totuși, modernizările nu au îmbunătățit situația, de atunci, accidentele ținându-se lanț.
Interesant este că, în ziua inaugurării, tramvaiul a lovit un copil de zece ani care, din nefericire, a decedat după două săptămâni de stat în spital.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2023/03/blestemul-tramvaiului-41-bucuresti-accident-2.jpg)
Tramvaiul 41 – București
Și mai grav este că imediat după asta au urmat alte patru decese, însă și cea mai mare tragedie rutieră din istoria Bucureștiului.
Acest eveniment cumplit s-a întâmplat în data de 10 mai 2012, în Pasajul Lujerului, iar în urma lui au rămas 90 de răniți, dar și cinci persoane în stare foarte gravă.
De altfel, existau probleme încă de dinainte să fie dat metroul ușor în folosință.
Primarul General de atunci al Bucureștiului, Traian Băsescu, ar fi așteptat trei ore într-o stație pentru a vedea cu ochii lui cum funcționează, de fapt, „cel mai mare proiect de investiții al Capitalei” de după Revoluție.
Din cauza problemelor cu instalația electrică, Traian Băsescu a fost nevoit să-și recunoască înfrângerea, cel puțin sufletul său, dacă nu neaparat public.
Ba mai mult de atât, în aceeași zi, un cablu de pe marginea străzii lua foc, ceea ce ducea la oprirea temporară a iluminatului public în acea zonă.
Pe 17 iunie 2003, la aproximativ un an de la primul mare accident, tramvaiul făcea o a doua victimă. Un tânăr era accidentat mortal după o tentativă de traversare, fiind prins între tramvai și gardul de siguranță.
Nu trecea o lună și o treia persoană sfârșea sub tramvaiul 41, de data aceasta o pensionară de 69 de ani, în zona Piaţa Crângaşi.
În data de 5 august 2003, autoritățile promiteau că vor lua măsuri, între care și instalarea a 17 semafoare pietonale suplimentare, dar și impunerea unei viteze maxime 30 de kilometri pe oră pentru tramvaie.
Până în data 16 martie 2007, când un bărbat de 60 de ani era, din nou, lovit de un metrou ușor în staţia din zona Pieţei Drumul Taberei, liniște și pace.
La începutul lui 2008, un alt tramvai deraia aproape de Piaţa Moghioroș, pe sensul de mers spre Ghencea.
Tragediile nu s-au oprit aici: pe 20 martie 2008, un tânăr de 30 de ani murea, de asemenea, călcat de un tramvai 41, urmând ca pe 10 mai 2012 să aibă loc cel mai grav accident rutier din istoria Capitalei, soldat cu mai bine de 90 de victime, după cum menționam anterior.
Revenind în zilele noastre, linia tramvaiului 41 din Capitală a fost blocată, din nou, în această dimineața, în urma unei căderi de tensiune în zona Pasajului Lujerului – Podul Ciurel, garniturile rămânând blocate între stații.
„STB a dirijat mijloacele de intervenţie la fata locului pentru remedierea problemei iar pentru preluarea călătorilor s-a înfiinţat linia navetă de autobuze 641, care circulă între Terminalul Ghencea şi Piaţa Presei Libere, pe ambele sensuri, până la revenirea tensiunii de alimentare în reţea”, a precizat Brânduşa Raeceanu, purtător de cuvânt al Societății de Transport București (STB).
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2023/03/blestemul-tramvaiului-41-bucuresti-accident-1.jpg)
Tramvaiul 41 – București
Istoria traseului tramvaiului 41 ne spune următoarele: a fost construit în perioada comunistă pentru a face legătura cartierele Ghencea, Drumul Taberei, Militari și Crângași de nordul Capitalei.
Linia are o lungime de aproximativ 11 kilometri și a fost modernizată în 2002, ceea ce a tranformat tramvaiul în metrou ușor.
În urma accidentului din Pasajul Lujerului, Asociaţia Industriei Feroviare a cerut RATB, însă şi celorlalți operatori de tramvai din ţară, să introducă sisteme de dispecerat al traficului şi de protecţie automată a tramvaiului.
AIF era de părere, la momentul respectiv, că proiectele de modernizare a reţelelor de tramvai s-au concentrat pe lucrările civile, dar au omis să ia în considerate și sistemele de automatizare și siguranță. Din câte se poate observa, AIF avea perfectă dreptate.