TikTok, tot mai strânsă cu ușa: ce intenționează să facă pentru a-și recăpăta reputația
TikTok și-a actualizat regulile comunității, astfel încât materialele create de inteligența artificială să fie dezvăluite în mod explicit pe platforma de partajare video.
Recent, TikTok a anunțat noi actualizări ale regulilor comunității sale, adică cele care guvernează modul în care aplicația tratează videoclipurile cu conținut dăunător sau care pot conține informații greșite.
Printre modificările aduse regulilor comunității TikTok se numără o întreagă secțiune dedicată „media sintetice”, care este termenul companiei pentru conținutul creat sau generat de tehnologia AI.
Există, de asemenea, detalii suplimentare despre restricțiile TikTok privind deepfake-urile.
În regulile actualizate ale comunității, TikTok declară în mod explicit că toate deepfake-urile generate de AI sau conținutul manipulat care arată scene realiste trebuie să fie etichetate clar pentru a indica faptul că sunt false sau modificate într-un fel.
Compania spune că utilizatorii pot face acest lucru prin folosirea unui autocolant sau a unei legende, cum ar fi „sintetic”, „fals”, „nu este real” sau „alterat” pe videoclipuri.
Afară-i vopsit gardul, înăutru-i leopardul
TikTok a interzis anterior deepfake-urile care induc în eroare spectatorii cu privire la evenimentele din lumea reală, dar adevărul este mai complicat de atât.
Deepfake-urile personalităților publice sunt permise în anumite contexte, cum ar fi pentru conținut artistic sau educațional, dar cam atât, cel puțin oficial.
„Nu permitem materialele sintetice care conțin o asemănarea cu oricăre persoană reală privată”, se arată în noile linii ale comunității.
„Deși oferim mai multă libertate personalităților publice, nu dorim ca acestea să fie subiectul abuzurilor sau ca oamenii să fie induși în eroare de probleme politice sau financiare”.
Reorganzarea vine în timp ce TikTok, care are acum peste 150 de milioane de utilizatori în SUA, se confruntă cu interdicție națională.
Joia trecută, administrația Biden a cerut companiei-mamă ByteDance să-și vândă pachetul de acțiuni de la TikTok, altfel aplicația va fi interzisă la nivel național.
CEO-ul TikTok, Shou Zi Chew, a apărut în fața Congresului în data de 23 martie, pe fondul preocupărilor tot mai mari de securitate.