Toyota mai are de lucrat la mașina pe hidrogen: problema uriașă cu care s-a confruntat producătorul auto
Mașina de curse Corolla modificată de la Toyota a luat foc în timpul testării din cauza unei scurgeri la o conductă de combustibil cu hidrogen.
Nimeni nu a fost rănit în accidentul din 8 martie, iar șoferul a reușit să scape din vehicul după ce a intervenit un sistem de siguranță în caz de urgență, a declarat Toyota.
Dar tehnicienii nu vor putea pregăti mașina la timp pentru debutul ei la o cursă de cinci ore din seria Super Taikyu din Japonia, programată pentru 19 martie, pe circuitul Suzuka din vestul Japoniei.
Președintele Toyota, Akio Toyoda, plănuise să facă o întoarcere la volan în cursă, ca parte a eforturilor sale de a promova tehnologiile de ardere curată a hidrogenului ca o cale către atingerea neutralității carbonului. El a condus mașini cu motoare cu hidrogen din 2021.
Pentru sezonul de curse 2023, Toyota plănuia să introducă o nouă schimbare a tehnologiei prin utilizarea hidrogenului lichefiat. În cele două sezoane precedente, lansarea Toyota a funcționat pe bază de hidrogen comprimat. Toate mașinile Toyota își ard hidrogenul într-un motor cu ardere internă, cum ar fi benzina.
Ele nu alimentează hidrogen printr-o pilă de combustie pentru a genera electricitate, ca în sedanul Mirai.
Hidrogenul lichid poate fi un combustibil dificil de manevrat și, uneori, este problema agențiilor spațiale care îl folosesc în rachete. O încercare din toamna trecută a NASA de a lansa o rachetă lunară gigantică pentru misiunea sa Artemis I a fost amânată din cauza unei scurgeri de hidrogen lichid.
Lichid versus gaz
Utilizarea hidrogenului lichefiat are avantaje față de hidrogenul gazos de înaltă presiune și benzina tradițională, deoarece este mult mai densă în energie. Având în vedere aceeași greutate, de exemplu, hidrogenul lichid conține aproximativ de trei ori mai multă energie decât benzina, spune Toyota.
De asemenea, tehnologia are potențialul de a fi mai simplă și mai ieftină decât hidrogenul gazos.
Hidrogenul lichefiat trebuie răcit la -253 grade Celsius. Dar poate fi depozitat la bord într-un rezervor relativ simplu, izolat, sigilat în vid, asemănător unui termos.
Hidrogenul gazos trebuie depozitat în rezervoare de înaltă presiune din fibră de carbon scumpă.
În timp ce hidrogenul lichid are nevoie de un singur rezervor mare, hidrogenul gazos necesită patru rezervoare separate.
Hidrogenul lichid poate furniza 20 de ture cu un rezervor plin, dar hidrogenul gazos doar 12.
Utilizarea hidrogenului lichefiat permite, de asemenea, stații de alimentare cu hidrogen mult mai compacte, deoarece nu are nevoie de o instalație specială pentru a crește presiunea. Acest lucru permite realimentarea în groapă.
Toyota dorește să urmărească tehnologia de ardere a hidrogenului pentru o posibilă introducere în vehiculele de producție în masă, dar această etapă este departe și Toyota nici măcar nu plutește o cronologie.
Când cea mai recentă versiune a Corolla cu hidrogen a făcut un test pe Fuji Speedway în februarie, Toyota a prezentat-o ca fiind o premieră mondială ca un vehicul alimentat cu hidrogen lichid să lovească o pistă de curse.
Takahashi a spus că Toyota testează noi tehnologii sub stresul curselor pentru a elimina din timp potențialele probleme și pentru a accelera dezvoltarea. În acest sens, focul a fost o binecuvântare deghizată.
„Nu este un accident sau o problemă serioasă”, a spus el. „Este un lucru pozitiv. Am descoperit ceva care era este necunoscut anterior. Facem teste repetate pentru a identifica problema.”