Ce spune șeful ANPC despre casele self-pay din supermarketuri: „O abordare discriminatorie”
Horia Constantinescu, șeful Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, a vorbit despre automatizarea caselor de marcat din supermarketuri, spunând că este o practică discrimatorie pentru consumatorii în vârstă, care au dificultăți în a își scana singuri produsele.
Casele de tip self-pay, „o practică discriminatorie”
„Nu cred că alegerea are legătură neapărat cu a-ţi scana singur produsele. Cred, în acelaşi timp, că această automatizare ar fi trebuit să ia în calcul prezenţa la cumpărături a consumatorilor în etate, în vârstă, nefamiliarizaţi cu toate diligenţele de a-şi scana şi a-şi marca singuri cumpărăturile.
Or, la acest moment, cred că este o abordare discriminatorie din această perspectivă, dar, din discuţiile purtate cu o parte dintre reprezentanţii operatorilor economici ce implementează acest sistem, am înţeles, lucru pe care îl vom şi verifica, că aceste case beneficiază, totuşi, de o asistenţă din partea personalului angajat al operatorului economic.
Cred că este imperios necesară păstrarea caselor asistate direct de casier, tocmai pentru a putea răspunde întrebărilor consumatorilor legat de o anumită cantitate, calitate sau orice altă informaţie ar avea nevoie legat de produsele achiziţionate”, a afirmat Constantinescu, citat de Agerpres.
PSD ia în calcul un proiect de lege în acest sens
Șeful ANPC a făcut declarațiile după scandalul de proporții iscat de postarea lui Marian Godină privind prezența acestor case de marcat.
Postarea acestuia s-a viralizat în mediul online, iar PSD a anunțat un proiect de lege prin care să fie taxate casele de marcat de tip self-pay, fără casieri.
Social democrații propun ca fiecare casă de marcat self-pay, fără casieri, să plătească o taxă la nivelul unui salariu minim pe economie. De altfel, PSD ar lua în calcul și introducerea de bonusuri pentru clienții care aleg astfel de case prin restituirea unui procent din suma cheltuită, după ce Godină s-a plâns că este nevoit să își scaneze singur cumpărăturile.
Auchan a oferit o replică, după postarea în mediul online, spunând că angajații care lucrau la casele de marcat nu au fost dați afară, ci au acum alte responsabilități.