GM aduce ChatGPT pe mașinile sale: la ce ajută inteligența artificială
Software-ul ar putea răspunde într-o zi la întrebări despre vehiculul tăuGM.
General Motors lucrează la un asistent digital în mașină bazat pe aceleași modele de învățare automată care alimentează ChatGPT. Știrile despre dezvoltare au fost raportate pentru prima dată la începutul acestei săptămâni de Semafor, iar GM a împărtășit ulterior confirmarea cu Reuters.
„ChatGPT va fi în toate”, a declarat vicepreședintele GM Scott Miller pentru presa.
Printre altele, producătorul de automobile prevede ca asistentul digital să sprijine șoferii în situații în care s-ar putea să fi apelat în trecut la manualul de utilizare al vehiculului. De exemplu, asistentul îți va putea arăta cum să înlocuiești anvelopa mașinii dacă din întâmplare ai parte de un cauciuc spart. De asemenea, ar putea oferi funcții de integrare și programare cu alte dispozitive, inclusiv dispozitive de deschidere a ușilor de garaj.
Viitorul este digitalizat
„Această schimbare nu se referă doar la o singură capacitate, cum ar fi evoluția comenzilor vocale, ci înseamnă, în schimb, că doritorii se pot aștepta ca viitoarele lor vehicule să fie mult mai capabile și mai deschise atunci când vine vorba de tehnologiile emergente”, a declarat un purtător de cuvânt al GM pentru Reuters.
Potrivit Semafor, asistentul digital va funcționa diferit de alți chatboți precum Bing Chat. Se pare că GM lucrează la adăugarea unui „strat specific mașinii” peste modelele mari de limbaj care alimentează ChatGPT. Efortul face parte dintr-o colaborare mai amplă dintre producătorul auto și Microsoft.
În 2019, cei doi giganți s-au asociat pentru a lucra la vehicule autonome. Microsoft este singurul furnizor de cloud al OpenAI, ceea ce înseamnă că asistentul de mașină al GM va rula aproape sigur pe Azure. GM nu a intrat în foarte multe detalii cu cei de la Semafor și nu a spus dacă are încă un nume pentru software și nici nu a împărtășit o posibilă dată de lansare.