Fotografiile care îți demonstrează că Elon Musk „n-a inventat roata”: mașinile electrice, la modă încă din Epoca Victoriană
Vehiculele electrice par o invenție recentă, dar aceste fotografii fascinante de acum mai bine de 100 de ani demonstrează că mașinile electrice au existat cu mult înainte lui Elon Musk și a ideii de Tesla.
De fapt, un alt om de afaceri celebru și inventator al becului, Thomas Edison a fost cel care a brevetat „automobilul electric”, pe care l-a construit în 1912. Cu toate acestea, mașina nu a intrat niciodată în producție.
Desigur, există multe controverse în jurul lui Edison, însă nu despre asta vorbim acum, totuși.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2023/02/prima-masina-electrica-lume-thomas-edison.jpg)
Inventatorul american Thomas Edison cu prima sa mașină electrică, Edison Baker, în jurul anului 1912.
Primul vehicul electric, lansat acum aproape 200 de ani
Mașina alimentată cu baterii alcaline a lui Edison nu a fost prima încercare de vehicul electric, primul fiind de dimensiuni normale și fost lansat acum aproape 200 de ani, în 1832.
Un inventator scoțian, pe nume Robert Anderson, a creat o trăsură electrică, preluată de Thomas Davenport, care a inventat o locomotivă micuță în 1837, alimentată cu primul motor electric american de curent continuu.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2023/02/prima-masina-electrica-lume-thomas-edison-1921.jpg)
Un vehicul electric elegant în Buffalo, New York, circa 1921.
În 1884, Thomas Parker a construit prima mașină electrică de producție care folosea baterii reîncărcabile de mare capacitate. Acest lucru a dat startul unui avantaj pentru vehiculele electrice.
În 1890, un vagon electric a fost introdus în Statele Unite, iar între 1900 și 1912 o treime din toate vehiculele de pe drumurile din SUA erau alimentate cu energie electrică.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2023/02/prima-masina-electrica-lume-thomas-edison-1919.jpg)
O mașină electrică Detroit care circulă pe un drum de munte între Seattle și Mount Rainier, Washington, 1919.
La fel ca astăzi, popularitatea s-a datorat lipsei de poluanți a vehiculului, naturii silențioase și ușurinței de condus. În această perioadă Edison și-a făcut propriul EV.
Cu toate acestea, piața vehiculelor electrice s-a oprit când, în 1908, Henry Ford a introdus modelul T. Ford, mult mai ușor de alimentat și la prețuri competitive. Ford a reușit să vândă 15 milioane de unități până în 1927.
Abia în 1973, când chimistul britanic M. Stanley Whittingham a inventat primele baterii litiu-ion reîncărcabile din lume, lucrurile au început să se arate din nou în favoarea mașinilor electrice.
Totuși, abia în 1997 va sosi primul vehicul hibrid produs în masă: Toyota Prius.